sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:422

422 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה מול המפרֵש האחר, המוגדר גם כשקרן ו"כופר", והכול כדי להעצים את כוחו ומרותו של מוביל הקהילה על ההמונים, תוך שימוש זול בחרדה ופחד ( כמו שנהוג בפוליטיקה כיום ) . המשנה הסדורה גורסת, כ שפינוזה , שכל אחד יכול וראוי לבארה ולפרשה לעצמו מבלי שיכפה את דעותיו בכוח השלטון והמרוּת, או החרדה והפחד . כאמור בביאור הקודם, כדאי יותר לקהילה ויחידיה ליצור הפרדה בין אמונה-דת לקהילה עצמה, אך לאמץ את חירות המחשבה והביקורת כיסוד בחוקת קהילתם . האימוץ של חירות הביקורת הוא גם בקהילה אשר ייחודיותה היא אמונית-דתית . חירות מחשבה וביקורת, כרוכות זו בזו והן חומר מידע לאפשרויות שינוי והתפתחות ההכרה האנושית היחידנית והקהילתית . התפתחות רשת האינטרנט תגביר ותעצים את יכולת היחיד והקהילה לממש את חירות מחשבתם בעולם חיי קהילות . a . ברוח החיים המתהווה — אומנם ה" חרדה אנושית עדיין פועלת ברוח 8 2 החיים ", כאמור בביאור 203 , אך הסיפה היא " תקווה מתגלה " . " רוח החיים " כאן היא של חיי קהילה ראשית, קהילה אנושית אחת בעלת שתי קהילות משנֶה . " רוח החיים המתהווה " ומשתנה, תופסת בהווה את מציאותה הממשית . למשל, קהילת המשנֶה היהודית-ישראלית רואה עכשיו בהווה הנמשך, את עברה כקהילה הרואית וגיבורה . קהילת המשנֶה היהודית מכנה בהווה את בר כוזיבא , כ בר כוכבא, כגיבור, אשר ניסה לכונן מדינה יהודאית-ישראלית בזמן שהייתה בשליטה רומאית במאה השנייה לספירה . התפיסה ההווָה נשענת על הפרשנות של עברה . בפועל, "בר כוכבא " הוכרז " משיח שקר " וכונה בתלמוד " בר כוזיבא", בעל כזב . 585 כפרים הושמדו יחד עם כ- 50 מצודות יהודיות . כל ארץ יהודה נהפכה לשממה ונטבחו ונפלו ברעב, במחלה, באש ובחרב מאות אלפי יהודים, נשים וגברים, נערים ונערות, וטף . " רוח החיים " כאן היא "תודעה כללית קהילתית" ובכך מסוכנותה כיום . חלק מחבריה היהודים חושבים ותופסים היום את עצמם כמשיחיים וגזענים וכמי ש"יביאו את הגאולה", כמו בר כוזיבא . אבל המציאות אפשרית ומשתנָה, ואפשרי שהקהילה הראשית תיווצר דווקא עכשיו, תתגבש ותיבָּנה, בלי גזעניוּת ומשיחיות ב" משך המתגלה " . כאמור במשנה בהמשך : " האמונה היא חלק פועל ברוח החיים, בוערת ברוח תקווה מתגלה " .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help