sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:305

305 א יד א ה אפ י ס ט מ ו ל וגי ת-ק וס מו ל וגי ת יישומית, אשר איתה, יחד עם המציאות הממשית, שהרי המציאות הממשית היא אפשרית ולא הכרחית, ניתן לבנות עולם איכותי יותר, טוב יותר, מרגש יותר, ומופלא בחיי כל אחת ואחד מאיתנו ; החיים מסע אחד, יחיד, בזמן . a . ידיעת — במשפט 1 בחלק ג' של ה אתיקה , עמ' 196 , אומר שפינוזה : "נפשנו 136 פועלת דברים אחדים וסובלת אחרים ; כלומר, במידה שיש לה אידיאות הולמות היא בהכרח פועלת, ובמידה שיש לה אידיאות בלתי הולמות היא בהכרח סובלת פעולה כלשהי" . ממשפט זה ומהמשפט הנסמך שלו, ניתן לגזור שאפשרי לבן- אנוש לצמצם את כמות האידאות הקבועות הבלתי הולמות ( inadequate ideas ) ובכך להגדיל את כמות האידאות הקבועות ההולמות ( adequate ideas ) לתפיסתו של שפינוזה . כלומר, היחיד משביח את איכות ראייתו והכרתו בתפיסתו את המציאות הממשית האמיתית . להבדיל משפינוזה שרואה את האידאה כקבועה , בעוד משנהסדורה : כללית ( אישית ) רואה את האידאה הממשית המשתנה של יחיד האנוש, המשמשת מטפורה להשתנות ללא פסק של היחיד הקונקרטי . נוסף על כך, המשנה הסדורה באה, מוסיפה ובונה מתודת לימוד דינמית כך שעולם הדימויים התפיסתית האישית ומיידית של הפרט, הסובייקט, גדל בתפיסת מציאותו, ממשותו, אמיתותו, בראייה-הכרה איכותית ובהירה התופסת את מציאותו הממשית, תוך השבחה של איכויות האידאות הממשיות המשתנות והולמות . מתודת המשנה מאפשרת את סינון הדימויים התפיסתיים האישיים ממשים-אמיתיים ולא אמיתיים דרך שלושת המסננים, הפרקים : ראשון, שני ושלישי ( "משמעות-על", "דרך", "מימוש" ) הלוך וחזור ללא הייררכיה וללא הפסק . בדרך לימוד זאת מרחיבה המשנה הסדורה את עומק אופקי הראייה וההכרה לתפיסת מציאות ממשית ובהירה, תוך בירור האמת הממשית בתפיסת המציאות האישית, הקונקרטית, והיחסים הרוחשים של הסובייקט בקהילה . 139 ( הכרה — תפיסת 138 ובמקום 137 בזמן 136 עצמך 2 . ידיעת 141 ) 14 , תקווהמציאות, תקשורת-שפה, זיכרון

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help