sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:421

421 א יד א ה אפ י ס ט מ ו ל וגי ת-ק וס מו ל וגי ת חוקה סדורה דינמית, המאפשרת ליחידי הקהילה והקהילה, לממש יחד ולחוד חיים המוסיפים רגעים של טוב לחיותם המשותפת ולטבע הרוחש בסביבתם . הינם — הכוונה לכתבי קודש של אמונות ודתות, נזכרים ולא נזכרים ב משנה 7 2 סדורה : אֶרֶץתִּקְוָה . ב מאמרתיאולוגי-מדיני , פרק שביעי, עמ' 94 , אומר שפינוזה : "אין לנטוע בלב האנשים תמימות וכנות-הרוח לא במצוות החוקים ולא על ידי סמכות פומבית . . . אלא לשם כך נדרש מוסר חסידות ואחווה, חינוך טוב, ומעל לכל — שיפוט עצמאי וחפשי . ולפי שכל איש ואיש יש לו זכות גמורה של חופש הדעה, גם לגבי הדת, . . ומכאן שגם לבארה ולפרשה לעצמו" . המשנה הסדורה בנויה גם כמתודת לימוד דינמית אשר בבסיסה "חינוך טוב" ליחיד ולקהילה- חברה, בגילוי מהותם ומימושם בדרך של שיפוט עצמאי וחופשי, כאמור בה, תוך שמירה על בסיסי מוסר מוסכמים, כמבואר לעיל . המשנה הסדורה גם מאמצת את הגישה אל הידוע ככתבי הקודש, כספרים אשר מהותם ומציאותם הממשית משתנה כחלק מהתרבות האנושית, וזאת עובדה . לכן, אין כל צורך להגן ולשמור על הסבר או פירוש אחד ויחיד של הטקסט המקודש . גם בעולם האורתודוקסי היהודי יש הבדלי דקויות בתחומי מצוות עשה ומצוות לא תעשה, מנהגים ותפילות — פעמים, עד כדי שנאה תהומית בין מובילי הקהילות השונות על הדקויות לתפיסתם, אשר רובם ככולם טוענים לאמת המוחלטת 4 . התחוללותך בזמן ומקום פלסטין-ישראל, מאפשרת לחבֵּר ולסייע בהתהוותה של הארה התרחשותית הרמונית בין מזרח למערב, בין דתות ואמונות, לקבל ולעזור להתרחשות המתהווה בעידן חדש של עולם חיי קהילות . באור דרך תקווה, קבלה ומימוש חיי קהילה בדרך אחוות-שלום, חירות רוחנית תרבותית, תוך קבלת אחריות אישית וחברתית לחיי היחיד, הקהילה והסביבה . יודע אתה ישראל-פלסטין "הַנִּסְתָּרוֹת וְהַנִּגְלוֹת הַגִּבּוֹר וְהֶחָכָם"

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help