sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:187

187 עשרה יס וד ו ת ה כרת י י ם מסע הלימוד שהיחיד עושה דרך מתודת המשנה הסדורה, חוזר ונשנה בברור, ובוחן את ייחודו-מהותו הנמשכת ומשתנה . היחיד, הסובייקט, נע בלימודו בין "מטרות-על", "דרך", "מימוש" וחוזר חלילה, כאמור לעיל . בפועל, היחיד נמצא בחירות הבחירה בהתאם למצבו, בדרך מסעו, בנפשגופו, בחדוות אידיאת ייחודו, עשייה באהבה, מלך או מלכה בדרכה האחת, עולמה האחד, יחידי, בזמן . a . מסע אחד — "מסע אחד", נמשך לאורך חייו של כל "יש" באשר הוא, לכל 91 תופעה בייחידויותה . כל עוד "רוח חיים" מפעפעת ב- self organization , כל עוד יש בו חיים, המסע נמשך, מסע אחד, יחיד בזמן . המסע הייחודי הזה של מראות התופעות המשתנות, מראות בריאה, מסע של " אנכי ", עצמך, חברים ומשפחה, של סבל, שמחה, אושר ועצב האהבות . המסע הוא עכשיו, "רוח חיים" מפעמת בנו תקווה, יחד עם מכלול רגשותינו וחושינו השלובים ( להרחבה ראו הגיונות אמסטרדמיים : פנומנולוגיהשלההכרה ו מורהאנכי ) . המסע האחד הזה דומה למסעות של בני-אדם אחרים באופן גנרי וחברתי, אך הוא מסע של סובייקט, בן-אנוש חי באופן קונקרטי . גם היחס של האחד לזולתו הוא הדדי, ובראייתנו את ההתרחשות, חברים ומשפחה, עלינו לראות את עולמם כיפה וכתואם את ייחודם . ה"אחד" הזה ביסוד ה' ממשיג את הכול לתוכו, כולל את האלוהי האפשרי, כמבואר באריכות בספרי מורהאנכי . ה"אחד" לא רק מייצג מספר ראשוני בסדרת מספרים, הוא אינו מייצג רק מקום עדיף במרחב, ראשון או אחרון, הוא גם לא נמצא בהייררכיה כלשהי, ה"אחד" הוא יחיד ומיוחד, כמבואר בביאור הבא . b . בעיון למשפט 13 בחלק ב' של ה אתיקה , עמ' 141 , אומר שפינוזה : "כדי שנוכל לקבוע במה נפשו של אדם נבדלת מנפשות אחרות ועולה עליהן, עלינו להכיר את טבע המושא שלה, שהוא, כפי שאמרנו, גוף האדם" . להבדיל מ שפינוזה, לתקופתו, המשנה הסדורה איננה דואליסטית סיבתית, ואיננה מפרידה בין חומר ורוח ובין גוף לנפש, הללו חד המה, כולם בגדר אנרגיה ומידע . נוסף על כך, "נפשו של אדם נבדלת" מבני-אדם אחרים במסעם האחד . מסע האחד, הוא מסע סובייקטיבי, כאמור, זה יופי החיים אליו נלווה אושר, סבל וכאב . זהו מסעו של היחיד יחדיו עם מסעם של אחרים ( למילים "יחיד" ו"יחד" יש אותו השורש ) . ייחודיות המסע האחד של האדם היחיד, הסובייקט, או קהילת יחידים, היא

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help