sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:67

67 הַקְדָּמָה חבריה ( הנורמטיביים, לא הפושעים ) , אף כלפי קהילות אחרות . כאשר קהילות דתיות ישאפו למוסר אחיד ביניהם, אזי יכבדו את המוסר האישי כפי שהוגדר בחוק כבוד האדם וחירותו של האו"ם ( ראו יסוד הכרתי ח', בהמשך ) . ה"טוב" האוניברסלי האנושי הוא אפשרי ולא הכרחי . זהו "טוב" אוטופי אפשרי שהדתות והאו"ם עדיין עמלים עליו . d . המשנה החברתית נגזרת א', משנהסדורה : עולםחייקהילות מציגה תבנית מושגית לחיי קהילה . בפועל, כפי שהבחין אריסטו, במציאות הממשית האנוש היחיד הוא חיה חברתית, וכוכב הארץ, כוכב הגאולה, שזור בפסיפס של קהילות אדם . גם בתוך מדינות אוטונומיות עם גבולות ברורים ישנם קהילות, חלקן חוצי גבולות בעלי תקשורת שוטפת בעידן המידע . למרבה הצער ישנן הרבה קהילות הנמצאות בסכסוך מתמיד בתוך המדינה, בין מיעוט יחסי לרוב יחסי, או בין קהילות פוליטיות אחדות לקהילות פוליטיות אחרות . בפועל, האנושות נמצאת בסכסוכים נמשכים בין קהילות אנוש . המשנה הסדורה נגזרת ב', משנהסדורה : עולםחייקהילה,אחת הינה מקרה פרטי קונקרטי במציאות הממשית ומשנה זו מהווה מודל לקהילות הנמצאות בכיבוש כפוי וסכסוך אחת עם השנייה . במקרה הקונקרטי של נגזרת ב', הקהילות בסכסוך הן ישראל היהודית ופלסטין הערבית ( ערבים מוסלמים וערבים נוצרים ) , ומלחמתם משפיעה באופן ישיר ועקיף על סכסוכים ומאבקים אחרים . היות שאנכי חלק משתתף, החי וחווה את הסכסוך המדמם, בחרתי להביא דוגמה לכל הקהילות, כחלק ממנעד אושרי, הכולל תקווה לשלום ואחווה בארץ התנ"ך, ומסורות הקוראן ו החדית' , כ"משתתף" בפועל במאמץ להביא לפתרון סכסוכי-איבה בין קהילות, באופן שיהווה מודל ודרך עבור קהילות אחרות . את דרכי הפתרון המוצעות ניתן להתאים וליישם במקומות אחרים ובמבנים חברתיים שונים . כמו כן, ניתן להשליך מהן לקבלת תשובות או פתרונות לפעילויות במסגרת המשניות האחרות . שלוש המשניות משפיעות זו על זו במהויות השונות שהן מייצגות . בבסיס המשנה הראייה וההכרה שמנעד אושרו של היחיד מורכב בראש ובראשונה מהבנת מהותו ומשם קיימת אפשרות השיתוף ההרמוני שלו במערכת חברתית פלורליסטית ופתוחה, ובהדדיות עם הטבע הסובב .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help