sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:415

415 א יד א ה אפ י ס ט מ ו ל וגי ת-ק וס מו ל וגי ת זמן הטבע היקומי פועל כיחס — נוסף על האמור בביאור הקודם, במציאות 2 2 הממשית התופעות הן "ישים" אונטולוגיים המגיעים אל סופם וממירים עצמם מאנרגיה אחת לאחרת, עם איכויות שונות ואחרות של תנועה בתופעה החדשה . קיומה של התופעה, של "יש" חדש כלשהו בטבע, הוא אופטימלי והרמוני, בהיות הטבע עצם מתהווה הנמשך ומשתנה, כאמור ביסוד ז' במפתח המשנה, האומר : " הטבע, גן רוח חיים, בתנועה והתחדשות מתמדת " . לפיכך, " זמן הטבע היקומי ", כמוגדר בביאור הקודם, הוא תמיד אופטימלי והרמוני . המשנה הסדורה מאמצת כאן חלקית את הגדרתו של עמנואל קאנט ב ביקורתהתבונההטהורה ( תרגום : ש"ה ברגמן, נ' רוטנשטרייך, מוסד ביאליק, 1996 ) , הסכימאטיזם של מושגי- השכל הטהורים, עמ' 111 : "הסכימה של העצם היא ההתמדה של הממשי בזמן, כלומר דימויו כמצע של קביעה זמנית ניסיונית בכלל : לפיכך הוא עומד וקיים, ואילו כל אחר מתחלף ( הזמן אינו עובר, אלא בו עובר הקיום של המתחלף ) " . המשנה הסדורה רואה את הטבע כעצם ה"מתמיד בזמן", כ"עומד קיים" בדומה ל קאנט , אולם מדייקת את הגדרתו כ- self - organization כלומר "יש" קיים, יחידני ומשתנה . נוסף על כך, המשנה הסדורה מבחינה בין " זמן הטבע היקומי ", שהינו אופטימלי והרמוני תמיד, לבין " זמן אנושי " שהוא "יש" של המחשבה, כמבואר בביאור הקודם . ברוב המקרים ישאפו היחיד והקהילה אל האופטימום ההרמוני, אם ישאפו בכלל, אך נדיר ביותר שיהיה באפשרותם המעשית להשיגו ממשית . רוח החיים — ראו במפתח המשנה הסדורה ביאורים ליסודות ג' ו-ד', וכאן " רוח 3 2 החיים " היא של קהילה אחת ראשית, של יהודים וערבים כאחד . " רוח החיים " היא " תודעה כללית " של הקהילה המשותפת . "החיים" מכוונים ליחידיה ולקהילה הראשית עצמה, כחֶבר בני-אנוש . "רוח ה חיים" האנושיים, ה"א היידוע כאן מציינת בני-אדם כמין מן החי . "רוח החיים" מאפשרת תפיסת מציאות סיבתית ודואלית וראייה-הכרה התופסת את המציאות הממשית והאמיתית במרחב אימננטי של משמעויות פועלות . "רוח החיים" פועלת בקהילה גם כאשר תפיסת הקהילה הייררכית וגזענית . "רוח החיים" בקהילה אחת יכולה להוביל, לצערי, גם ל"רוח מוות" בקהילות אחרות סמוכות ואף בקהילה עצמה, כמו שקרה, לצערי, בהיסטוריה האנושית .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help