sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:414

414 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה האדמה שממנה העץ שואב את חייו ומצבו — אור, רוח, לחות וכו' . זמן אנושי הוא אורך חיותו של ה"יש" שגם מושפע מטבעו של ה"יש" במרחבו . האדם חי כיום בממוצע 72 שנה, והחיידק — 8 דקות . המשנה הסדורה מכוונת לראייה- הכרה ולהבנה שהזמן הוא יחס השינוי בין התופעות, כאמור לעיל, והוא מוגבל על ידי התפיסה האנושית הרואה עדיין את הזמן כנע מעבר דרך ההווה לעתיד הלא ידוע אך עדיין צפוי . למשל, אורך חיים ממוצע של אדם הוא 85 שנה באזור מסוים ו- 65 שנה באזור אחר . אחד זורח כוכבו בצעירותו, ואחר — בערוב ימיו וכו' . כל ה"ישים" הם סובייקטים יחידניים, המתייחסים, מחוברים ומקושרים, משפיעים זה על זה באופן דינמי, והיחסיות ביניהם פועלת באופן אופטימלי והרמוני . קיומם ההרמוני של כל ה"ישים" מושתת על ייחודו הבלעדית, על הסובייקטיביות של כל "יש" . אין עלה אחד או גרגיר אחד הזהה למשנהו ; הם דומים אך לא זהים ( בלשון עממית : "קיים דמיון ביניהם" ) . " זמן אנושי " הוא מ"אופני הכוח המדמה", על פי שפינוזה, ופועל במהותו כ" יחס תהליך מידע ", על פי המשנה הסדורה, כמבואר . המשנה הסדורה רואה גם ב" זמן אנושי " אופֶן ליחס מסוים בעולם ה"יש" . אפשר גם לראות בו אופֶן לקשר הקיים בין מהירות ומרחק, שהרי גם הם אוּמדני יחס כלשהו בעולם ה"יש", הנובע מראייה ומחשבה אנושית . בפועל, כל המידות, ה"מספר", כפי ש שפינוזה מגדירן, כולן, הינן יחסים שונים בין "ישים" יחידניים, המאששים זה את זה, הנמצאים וקיימים עדיין בממד ראייה-הכרה תפיסתית הייררכית-סיבתית אנושית . יחסים אלו מאפשרים לאדם לממש יצירות וצורות בתוך העולם הקוסמולוגי-פיזיקלי . מדעי הטבע עדיין נשענים על יחסים והגדרות פיזיקליות שבסיסם סיבתיות ( casualty ) , כפי שהם מובנים לנו כיום . מניסיון עברנו אנו למדים שעדיין רב הנסתר על הנגלה . ההתפתחויות הטכנולוגיות בעת האחרונה מאפשרות לאנושות להרחיב את הידע הקיים הן באופקי היקום והן לתוך מרחבי הנסתר עד תוך ראיית הקווארקים עצמם ( ראייה הסתברותית של 10 בחזקת - 24 ) . בראייה-הכרה בהירה וצלולה, תפיסת המציאות היא ממשית עכשווית ואמיתית, יחסי זמן ומרחב נעלמים, והיחיד חי בעולם התופעות החיות ובוערות חיים באיכות טובה, שלֵוָוה ואוהבת תוך הגשמה פעילה .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help