sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:64

64 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה "חוק" במובן אופן התרחשותה של התופעה ( ניוטון , איינשטיין , בוהר , בוהם וכו' ) , וסוגי "יש" שבמחשבה, שהם התרחשויות אונטולוגיות, אנרגטיות תנועתיות, המוגדרות באיכות אפיוני התנועה ( ראו תורתהמחוללים ) המבטאים דפוס יחסי גומלין בין תופעות . קיימת הרמוניה מלאה בין חומר ורוח כי חד המה, כלומר הם מכילים את האידאה המשתנה האמיתית של אפיוני חיים מבחינת הגדרת מציאותם . המטריאליזם הקיים מבחין בין חי לדומם בעוד אינני מפריד ביניהם, הרי כול תופעה היא חיים, אלא בהבנת "רוח ה חיים" בה"א היידוע, כאמור, שבו המשנה הסדורה מכוונת למה שאנו תופסים היום כחי . המשנה הסדורה רואה את ה רוח כחלק אינטגרלי במסגרת "חוקי רוח" אשר בתוכה כלולה גם "רוח אנוש" המהווה חלק פועל של "רוח הטבע הטובע של האלוהי האפשרי", כנאמר בהמשך במפתח המשנה, ביסוד ז' : "הטבע, גן רוח חיים", כאשר הרוח, אנרגיית הבריאה, היצירה ועשייה בפועל, רוחשת במרחב, בתוך ומחוץ לכל הדברים הרוחשים כתופעות במרחב התופעות האין-סופי של תופעות סופיות במציאות הממשית האמיתית ( להרחבה ראו כמוגדר ב מורהאנכי , עמ' 49 , וב הגיונותאמסטרדמיים : פנומנולוגיהשלההכרה , עמ' 19 . b . המשנה הסדורה טוענת ומציעה להרחבת ההכרה אל תוך מלוא אופקיה ועומקיה, ורואה במחשבות, מודעות ושאינן מודעות, "רוח" אונטולוגית יחידנית- סובייקטיבית כמבואר ב הגיונותאמסטרדמיים : פנומנולוגיהשלההכרה ( עמ' 40 , 315 ) . "רוח" זאת, המוכרת וידועה כ"רוח האדם", מכוננת את תפיסת המציאות שלנו ומסוגלת, ברגעים ידועים, להטיב את החיים, כמו שאומר פלוטרכוס מפי אחרים : "כפי שאמר מי שאמר, אלא המחשבה היא היא שהופכת את החיים הן לטובים ביותר והן לנעימים ביותר" ( עלשלוותהנפש , תרגום : אברהם ארואטי, עריכה : שושי מירן, נהר ספרים, 2007 , ישראל ) . המשנה הסדורה מכוונת "לרוח האדם", כפי שמפורט ומבואר בהמשך, במתודת המשנה הסדורה ליחיד האדם או קהילה כלשהי . a . ולהשתתף — מלשון שותפות, המכילה גם נטילת חלק וגם פועלת במשותף . 17 הנשמה, מהות הנפשגוף, פועלת כחלק אינטגרלי של הבריאה-יצירה בשיתוף עם אחרים בעולם הטבע האלוהי . ב מאמרקצרעלאלוהים,האדםואושרו ( תרגום :

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help