sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:413

413 א יד א ה אפ י ס ט מ ו ל וגי ת-ק וס מו ל וגי ת a . הכרה בזמן ומקום — הכרה בזמן ובמקום הקהילה הראשית המשותפת 1 2 לשתי קהילות המשנֶה, ערבים ויהודים, פלסטין-ישראל . עכשיו הוא זמן ראוי להכרה בעֶקרון אי השלמות, במשותף, בוויתור, בראייה שהתרבות והמסורות הן משותפות ודומות, הן "יש" של המחשבה, רואים את המשותף והמאחד בחיי קהילה ראשית אחת ( להרחבה ראו גם ביאור 138 ) . b . באיגרת שתים-עשרה ללודביק מאיר, איגרות , עמ' 95 , קובע שפינוזה : "הזמן בא לקבוע את ההתמד, והמידה — את הכמות . . . המידה הזמן והמספר אינם אלא אופני המחשבה, או מוטב לומר — אופני הכוח המדמה" . המשנה הסדורה מבחינה בהמשך בין " זמן אנושי " ל" זמן הטבע היקומי " . המשנה הסדורה רואה את " זמן הטבע היקומי " פועל באופן אופטימלי והרמוני, בהיותו מערכת תופעות בהשתנות מתמדת . התופעות רוחשות בהווה הנמשך ומשתנה, במרחב שבו נמצאות התופעה וסביבתה, וכולם מתייחסים זה לזה בעודם אוצרים אפשרויות פעולה פוטנציאליות . קיימות אינטראקציות בין התופעות ובין פרטים יחידניים וסובייקטים לבין עצמם במרחב . מֶשֶׁךְחיות העלה על העץ יחסי למשך חיי הענף שאליו הוא מחובר וממנו הוא צומח, וכן לגזע העץ או לאיכות וכמות 1 2 ומקום 2 . הכרה בזמן 2 2 בין תופעות משתנות במשֶךְא . זמן הטבע היקומי פועל כיחס בלתי פוסק אופטימלית . לעתה, זמן אנושי נתפס ופועל כ"יחס תהליך מידע" ( פעולה, תנועה, מרחב, שינוי, אפקטיביות, אישית-קונקרטית, קהילתית, סביבתית ) המושהה בזמן הטבע היקומי . תפיסת זמן אנושי היא נגזרת של תפיסת מציאות, 3 2 מאפשרת ממד-התרחשות פועלת של רוח החיים . רוח החיים מרחב התרחשויות הכרתיות של רוחומר גופנפש כאחד, תפיסת מציאות טבעית .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help