sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:412

412 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה כקהילות הולמות ובהתאם להגדרת המושג "אי שלמות" בביאורים השונים ובמיוחד במשנה הראשונה, משנת היחיד . כאמור, יחידי הקהילה, גם הם אינם "מושלמים", ובהגדרה גם קהילתם באשר היא . כאמור, מצד הטבע אין שלמות כלשהי בתופעה, רק שהיא הרמונית עם כל התופעות וכל תופעה היא ייחודית וסובייקטיבית, אין זהה לה . הראייה וההכרה שהקהילה לא מושלמת, קבלת אי השלמות הקהילתית, מביאה להשלמה עם החסר, וזו מצידה מביאה לחיבור, לוויתור . זוהי התרחשות על הדרך הנמשכת של הגעה בלתי פוסקת אֱלֵי עולם חיי קהילה ( להרחבה ראו ביאורים 132 – 135 , ו- 170 ) . b . שפינוזה , ב מאמרעלתיקוןהשכל , סעיף ( 73 ) , עמ' 69 , מסביר ואומר : "הרי ודאי הוא שאידיאות בלתי אדקווטיות מקורן בנו אך ורק מפני שהננו חלק מאיזה הוויה חושבת שכמה ממחשבותיה, בחלקן או במלואן, מכוננות את רוחנו" . שפינוזה ראה את חוסר השלמות האנושית כפועלת באמצעות תפיסת מציאות שגויה וראייה-הכרה עכורה ולא ברירה . המשנה הסדורה מוסיפה ומסבירה את משמעות ה"בלתי אדקווטיות" בכל שלוש המשניות, בפרק שני, " דרך ( ראייה- הכרה ) ", שלב 1 האומר : " הכרה באי השלמות " . המשנה מסבירה כיצד מתוך הכרה ב" אי השלמות " במובן הרחב והעמוק שלה, נוצרת ומתהווה תורת מוסר אישית, חברתית ואוניברסלית . תורת מוסר זו, כ"תודעה כללית", מתנהגת ככל חוק בעולם הטבע הפיזיקלי : כאשר הכוחות אינם הרמוניים, משתחררת אנרגיה עודפת היוצרת שוב איזון והרמוניה עד נקודת יצירת איזון חדשה, וחוזר חלילה . כך גם בחיי היחיד או הקהילה-חברה . כאשר נפרץ האיזון ההרמוני של " אי השלמות " בין בני-האנוש, בני-האדם פוגעים זה בזה, ופעמים רבות גורמים לסבל, כאב וחורבן .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help