sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:294

294 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה לבחור בין אפשרויות פעולה, ובוחר אחת קונקרטית, המשנה את יחסיו בסביבתו ואיתם את אפשרויות הפעולה הפוטנציאליות . לכן ההשתנות היא ללא הפסק ( פעילות סופית עם חופש בחירה מוגבל ) . b . המשורר אומר : "וַתְּחַסְּרֵהוּמְּעַט, מֵאֱלֹהִים" ( תהילים ח, ו ) והמשנה מוסיפה ואומרת : מהאלוהים האפשרי בלבד . a . השלמות — ב מאמרעלתיקוןהשכל , סעיף ( 12 ) , עמ' 26 , אומר שפינוזה : 134 "הואיל ושום דבר, כשמסתכלים עליו מבחינת טבעו, לא יכונה שלם או בלתי שלם" . להבדיל ממה שאמר שפינוזה בביאור הקודם, שוב ה"שלמות" כמושג איננה קיימת ב"מה שהינו", כל אשר אנו רואים ומבינים הם איכויות אפיוני תנועותיה של התופעה הרוחשת . מצד הטבע אין מושג שהינו שלמות בראייה והכרה של תפיסת מציאות ממשית ואמיתית . המשנה הסדורה מציעה תפיסה שאיננה נשענת על עֶקרון הסיבתיות ועֶקרון הדואליות, האמונות התאולוגיות של לוגוס מכונן, של אלוה נשגב המחולל את התופעות . להרחבה בנושא ראו מורה אנכי ו הגיונותאמסטרדמיים : פנומנולוגיהשלההכרה . לכן במשניות כולן, בפרק השני שבכל אחת מהן, הנקרא בשם : "דרך ( ראייה-הכרה ) ", שלב 1 . הכרה באי השלמות ( מוסר ) , טווה המשנה את עקרונות המוסר האנושיים האוניברסליים, ולוּרק בגלל היות היחיד וקהילתו לעולם אינם "שלמים", הם חסרים נגרעים ונבנים, נמצאים רוחשים בהשתנות מתמדת, בלתי מושלמים, זמניים . חיי אדם מעורבים ומעורבבים בחיי אדם אחרים, קשורים ומחוברים זה בזה, בערים גדולות קטנות ובינוניות, המדברים ומשוחחים זה עם זה . כבר זמן לא רב שהאנושות מתקשרת במחשבות ומסרים כתובים, אמורים ומוצגים על גלי אור-אינטרנט . הכרה באי השלמות הינה כהכרה בשינוי מתמיד, בהשתנות נמשכת בתופעה, בהכרת האנוש . הכרה באי השלמות היא הכרה בשבריריותו של האנוש אל מול הטבע הטובע . b . קבלת חסרון השלמות האנושית, על פי המשנה הסדורה, הינה יתרון של האנושות, של האדם . זהו היתרון של הסובייקטיביות, של אחד ומיוחד, יחיד האדם, היות שבהתייחסות האנוש אל עצמו, אל מהותו ההולמת של ייחודו בנצח

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help