sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:60

60 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה הסדורה מכילה שיטת לימוד המאפשרת ליחיד לשפר את מנעדי איכויות אושרו, דרך ראייה והכרה של המציאות הממשית בסביבת חייו . ראיית מציאות ממשית עוזרת ליחיד להפחית את הסתמכותו על דימויים חושניים תחבולניים, מגמתיים ושקריים . המשנה הסדורה רואה ומכירה בנפשגוף ( לחלופין : גופנפש, רוחגוף ) , תואר של ייחודיותו האמיתית של האדם וביטוי לנשמתו, כאמור לעיל בהקדמה למשנה הסדורה : "המשתף נשמת האדם בגוף וברוח לראות להשתתף במעשה הבריאה כל רגע ורגע . . . בפועל ממש בבורא עולם" . נשמת האדם זהה לסך כל פעילויותיו ההוֹווֹת למן לידתו ועד זמן הווה, כאמור ומבואר בחיבורנו תורתהמחוללים . כל זאת אפשרי מתוך תקווה ושאיפה להרחבת מנעדי איכויות אושרו, שגם תקווה, שאיפה ויכולות סובייקטיביות הן חלק משתתף בפועל ב"בורא עולם", בטבע האלוהי האפשרי, בהתרחשות ההוויה . היוצר — בלשון הווֶה, הוויה מתמדת . כפי שדיוֹטִימָה הסבירה ל סוקרטס ( כתבי 12 אפלטון , כרך שני, המשתה , עמ' 132 ) : "שכן מַעֲבָר ליֵשׁמאַיִן נגרם כל פעם על ידי יצירה" . המעבר הוא אל ה"יש" האונטולוגי הממשי . היצירה ניצתת, נובעת מ"אין", מ"לא-יש" אל עבר ה"יש" על פי דיוֹטִימָה, ואילו על פי ראיית המשנה קיים גם מעבר, מה"יש" אל ה"אין" באותה עת ( ראו הרחבה ב תורת המחוללים להגדרת המרחב כמשמעויות פועלות ) . המשנה רואה את אידיאת הבריאה המשתנה והייחודית מתרחשת ומתממשת בפועל כאופן של "יצירה" מלשון "יֵצֶר" במשמעו היצרית האינסטינקטיבית, דחף אהבת חיים ללא תנאי, בפרט ל"כל חי", המתקיימת בטבע הטובע . וכן "יוצר" בלשון הווה, הוויית יצירה מתמדת, התרחשות משתנה בפועל המכילה את אנרגיית בריאתה . ביצירה יש תנועה בפועל, פעולה כלשהי, המהווה אופן של היש האונטולוגי ; תנועה זו מעבירה את תואר הבריאה, פעמִים דרך ראייה-הכרה ניסיונית של המציאות ופעמִים פורצת ונובעת ישירות מה תודעה כללית אֱלֵי יצירה בפועל ממש . דהיינו, ה"תודעה כללית" היא סוג של "יש" לעצמו, מה שהינו ( יסוד ד' ) . a . גופנפש — להבדיל מתפיסתו וראייתו לתקופתו, אומר האתונאי אפלטון : 13 "שבכל מה ששייך לאדם אין לו — אחרי אלוהיו — קנין אלוהי יותר מנשמתו, בהיותה כולה שלו" ( כתביאפלטון , כרך רביעי, עמ' 154 ) , המשנה הסדורה רואה

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help