sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:404

404 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה b . בנספח לפרק ט"ז בחלק ד' של ה אתיקה , עמ' 356 , אומר שפינוזה : "השלום נולד בדרך כלל בעיקר מתוך פחד, אבל אז אין בו אמון . הוסף לכך שהפחד נולד מתוך חולשת נפש, ולכן אין בו שימוש מועיל לתבונה . וגם ברחמים אין, אף שמראיתם היא כמין מידת חסידות" . ה משנהסדורה : הכללית ( אישית ) בפרק השני, " דרך ( ראייה-הכרה ) ", שלב 3 , אומרת : " היותך בקהילה ( מרחב, שיח, נתינה, סביבה, אהבה-חסד ) " דהיינו, היחיד פועל באמצעות התבונה ולכן מגיע לשלווה ברגעים של מנעדי איכויות אושר, בצמצמו את הפחד ; וגם ב משנהסדורה : עולםחייקהילות , בפרק השני, " דרך ( ראייה-הכרה ) ", שלב 3 : " מקום בקהילה ( מרחב, שיח, נתינה, סביבה, אהבה-חסד ) ", שלב 3 מכיל הגדרות לראייה והכרת היחיד והקהילה, בחשיבות ערכי הקהילה ומהותה ליחיד עצמו . היחיד נמצא שם מתוך חופש ובחירה מוגבלת, כאמור ב" נתינה, סביבה, אהבה-חסד " . ודומה לכך בעניין קהילה במשנה החברתית השלישית, נגזרת ב', בפרק השני ( שם ) , שלב 3 : " מתוך רצון וכמיהה לוותר, לתת, לשתף ", אשר בו הקהילה ישראל-פלסטין רואה ומכירה את מקומה הן כלפי הקהילות הסמוכות והרחוקות, הן כלפי יחידיה באופן יזום . למעשה ה משנהסדורה : אֶרֶץתִּקְוָה מתארת מצב דינמי שבו יחידי קהילה, והקהילה כולה, מודרכים ופועלים מתוך תבונה, חופש וחירות מוגבלת, האפשריים להם, לחיות בהוויה מגשימה . המשנה הסדורה השלישית, נגזרת ב', משנהסדורה : עולםחייקהילה,אחת היא מקרה פרטי של סכסוך בין שתי קהילות, כאמור, אשר מקור האיבה והסכסוך ביניהן נמצא פורח על גלי פחד . המשנה השלישית רואה ומכירה במושג "שלום" כמצב המייצר חוויה של אחדות של שלווה, קודם כול ביחיד, בינו לבין עצמו, וכן בקהילה, בינה לבין עצמה ובינה לבין חבריה . כאשר שלום הינו התרחשות נמשכת הווייתית עכשווית, הנוצרת באופן אקטיבי ויזום מהתבונה ומתוך ראייה והכרה בהירה בתפיסתה את המציאות הממשית והאמיתית . בפעילות זו אין פחד אלא שמחה הנובעת מהתבונה, מהראייה-הכרה, מהתודעה, ממשמעות השלום הפועל בפועל, המביא את היחיד והקהילה לפעול ולחיות את תשוקת החיים בדרכם אֱלֵי איסוף של יותר רגעים של מנעדי איכויות אושרם .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help