sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:288

288 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה a . הכרה — המשנה הסדורה רואה ומכירה בשינויים הרוחשים במבנה הדימויים 131 של ההכרה לגבי היחיד עצמו וכן לגבי תפיסת המציאות של עצמו וסביבתו . שינוי דימויים נובע הן משינוי המתרחש בסובייקט הקונקרטי, באדם, עקב ניסיונו ה"טוב" או ה"רע" מבחינת איסוף רגעים של מנעדי איכויות אושרו, הן משינויים המתרחשים במציאות החיצונית לו בפועל . המשנה הסדורה רואה שינויים במבנה הדימויים, כאשר הדימויים עצמם במהותם המשתנה, הם ממשיים . הם משמשים להיפעלויות הנפשגוף לסוגיהן, כמו דימוי עצמי גבוה, נמוך, חרוץ, עצלן, או דימויים כלליים, כגון דימוי חם, קר, מאיים, השתייכותי, תמיכתי . הפועל היוצא של הכרת הדימוי העצמי והחיצוני, נפרס לאורך קשת ומרחב של היפעלויות הגופנפש מ"טוב" אמיתי ו"רע" אמיתי, עבור הכרת היחיד, הסובייקט . לכן מתודת המשנה הסדורה מבררת ומאבחנת ליחיד או הקהילה את מבנה וסוג הדימויים הקיימים ופועלים בהם היפעלויות רבות ומשונות, לגבי עצמם ולסביבה בהתאם למצב היחיד במרחב . מתודת ה משנהסדורה : כללית ( אישית ) מכוונת לזקק את שלל הדימויים הלא-אמיתיים ולצמצמם, וכך להביא את היחיד לראייה-הכרה בהירה יותר של מסעו האחד, היחידאי, בזמן . המשנה הסדורה ביסודה מכירה באפשריות השונות הקיימות להשביח באיכויות ההכרה עד "קבלת מהות בן- אנוש בחייו, משכן, טעם החיים, הארת משך הזמן", כאמור בפרק הראשון שלב 1 . b . עמנואל קאנט מבהיר ומגדיר מהי פרצפציה ב"על האחדות המקורית- המרכיבה של האפרצפציה" ( ביקורתהתבונההטהורה , תרגום : ש"ה ברגמן, נ' רוטנשטרייך, מוסד ביאליק, ירושלים, עמ' 90 ) : "השכל בלבד, שהוא-עצמו אינו אלא הכושר לקשר אפריורי ולהעמיד ריבוי של דימויים נתונים תחת אחדות- האפרצפציה — ועיקרון זה הוא העיקרון העליון בכל ההכרה האנושית . . . אני מודע לעצמי את האני הזהותי, מבחינת הריבוי של הדימויים הנתונים לי בהסתכלות, משום שאני קורא לכולם דימויים שלי המהווים דימוי אחד . אך פירושו-של- דבר הוא, שאני מודע לעצמי אפריורי הרכבה הכרחית של דימויים אלה, הקרויה 'אחדות מקורית-מרכיבה של האפרצפציה'" . המשנה הסדורה נשענת על ראייה- הכרה אפיסטמולוגית-קוסמולוגית . הפילוסופיה של המשנה הסדורה, הרואה את המרחב הקוסמולוגי כרוחש בתופעות ממשיות מאוששות זו על ידי זו . כבר התופעות שהן אגד של תנועות מאוששות זו את זו וגם התופעות עצמן מאַששות

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help