sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:285

285 א יד א ה אפ י ס ט מ ו ל וגי ת-ק וס מו ל וגי ת חיותו בקהילה, וראייה ממשית ואמיתית שלו בתוך קהילתו וסביבת מחייתו . כאשר היחיד חי באיכויות ראייה והכרה טובות בהירות וצלולות, הרי האפשרויות ל דרך השזורה בתשוקת "שמחה" לפעילויותיו, תוכניותיו וכיסופיו ממוקדות ובהירות יותר, ובכך יצר החיות "בריא" יותר ומשביח את איסוף הרגעים של מנעדי איכויות אושרו של האדם . c . בעיון למשפט 10 בחלק ה' של ה אתיקה , עמ' 376 , מסביר ואומר שפינוזה : "כל עוד אין לנו הכרה שלמה של ריגשותינו, הדבר הטוב ביותר שנוכל לעשות הוא להשיג במחשבתנו דרך חיים נכונה, או כללי חיים אמינים . . . וליישם אותם דרך קבע למקרים . . . שאנו נתקלים בהם בחיים, באופן שירחיבו את השפעתם על כוח הדמיון שלנו, ויהיו זמינים לנו תמיד" . שפינוזה בפועל, מדבר על דרך חיים הפועלת בתבונה מכיוון שהמציאות הממשית מפתיעה בהתחוללותה וכדאי שנפעל באופן יזום והולם בהתאם למצבנו בסביבתנו . ה משנהסדורה : כללית ( אישית ) , מכוונת את דרך היחיד ללימוד קבלת מהותו וייחודו תוך ראייה-הכרה בתפיסת מציאות ממשית ואמיתית של התרחשות עצמו בפעילויותיו השונות ומשתנות והתופעות בסביבתו . יסודות מפתח המשנה מרחיבים, מעמיקים ומבהירים את אופקי הראייה וההכרה, ומשמשים מישורים מרחביים, פתוחים, המגדירים היכל פתוח, המכיל את כל שלוש המשניות . לימוד יסודות ההכרה במפתח המשנה הסדורה ישביח באיכות רמת הקשב של היחיד אל עצמו ואל מכריו וראייתו את סביבתו תתחדד ותתבהר . האידאה האפיסטמולוגית-קוסמולוגית המשתנה היא הרחבת איכויות אופקי הראייה-הכרה שהינם מהות הדרך, דרך הלימוד , כמפורט ומבואר בפרק השני של המשנה הסדורה הראשונה ליחיד, או השנייה לקהילה באשר היא או השלישית, המראה פתרון למקרה הפרטי- כללי של סכסוך בין קהילות . המשנה הסדורה השלישית מציעה פתרון לסכסוך בהצגת פתרון קונקרטי, אך מרכיב בתוכו תהליכים דומים מאוד בסכסוכים בין קהילות אנוש . הסכסוך הוא גם " דרך " חיים, חיי סכסוך, כמו ישראל-פלסטין . מאחר ש דרך האנוש והקהילה רצופה לכל אורכה הנמשכת ברציות, היפעלויות ורגשות, ואם ראיית והכרת ה" דרך " הפתלתלה ומשתנה אצל היחיד והקהילה בהירות וממשיות, הרי שיהיו היחיד והקהילה פועלים מצד התבונה . בכך יחיו

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help