sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:279

279 א י ד אה א ונטו ל וג י ת-ט ר נ סצנד נ ט י ת b . המשנה הסדורה רואה את איסוף הרגעים של מנעדי איכות אושרו כדרך חיים, אשר בה היחיד חי ב הגשמה פעילה , בהרמוניה . ההגשמה היא ממשות בפועל, ההגשמה היא תהליך ואין היא נקודה אוטונומית בזמן הנמשך והמשתנה . היא איננה תחנה סופית . כל עוד היחיד חי, עליו לשאוף להגשמה פעילה, הגשמה בפועל . a . הגשמה פעילה — המשנה הסדורה טוענת : ההבדל בין "יש" ל"אין" היא 127 פעילות, תנועתיות כלשהי, המתרחשת במציאות הממשית, תופעה הווה ורוחשת . "פעילה" מלשון הווה, כל משך הזמן, הארת משך הזמן, דולקת, on . ב מאמרקצר עלאלוהים,האדםואושרו , חלק שני, פרק שמונה עשר, סעיף ( 8 ) , עמ' 169 , אומר שפינוזה : "הכרה זו מביאה אותנו לייחס הכל לאלוהים ולאהוב אותו בלבד, כי הוא הנהדר והשלם ביותר, ובכך להקריב לו את עצמנו כליל . שהרי בזה קיימת בעצם הן עבודת אלוהים האמיתית והן ישועתנו הנצחית ואושרנו" . להבדיל מ שפינוזה לראייתו ותקופתו, הרואה הייררכיה בין אדם ואלוהים עם שאיפה לשלמות ואחדות אלוהית, המשנה הסדורה רואה ומכירה בכמיהתו ושאיפתו של בן-האנוש לפעילויות איכותיות המגדילות את מספר ומשך הרגעים של מנעדי איכויות אושרו והיא ממליצה לשפר באיכויות הראייה וההכרה את תפיסתו את המציאות והתופעות הרוחשות כשהוא ביניהן . לכן באיכות צלולה ובהירה של ראייה-הכרה את המציאות הממשית, אין הפרדה בין היחיד הלומד לבין הטבע הטובע, בהיותו חלק משתתף באופן פעיל בבריאה, יצירה ועשייה בפועל ואושר אהבתו תזרח לכל עבר . ב מאמרתיאולוגי-מדיני , הערות המחבר, עמ' 233 , אומר שפינוזה : "ולעניין החוק האלוהי הטבעי, שמצוותו העליונה היא, כאמור, אהבת אלוהים, אני מכנה אותו בשם חוק באותו מובן שהפילוסופים קוראים בשם חוק לכללים המשותפים של הטבע שעל פיהם נעשה הכל . כי אהבת אלוהים אינה ציות אלא מעלה המצויה בהכרח באדם המכיר את אלוהים כיאות" . המשנה הסדורה טוענת שאין האנוש מטבעו יכול להמשיג ולהכיל את האלוהים האפשרי בלבד, כמבואר לעיל . לכן, מלכתחילה, כל אשר האנוש יכול להגיע במציאות ממשית אפשרית ולא הכרחית הוא להרחיב את ממדי ההכרה אֱלֵי עֵבר אופקים חדשים ועמוקים דרך לימוד מפתח המשנה הסדורה את עשרת היסודות ההכרתיים . לכן בין היסודות ההכרתיים קיים יסוד י' כחלק מגשים ופעיל במפתח המשנה הסדורה, והוא אומר : "האהבה היא טעם חיי אנוש" . זוהי

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help