sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:276

276 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה בכך, מתוך אי השלמות ב חייו ( עניין זה הוסבר כבר על ידי פילוסופים שונים למן אפלטון ועד שפינוזה ואחרים ) נבנית ומתקבלת מערכת מוסר המתגבשת ושואפת להיותה אוניברסלית באמצעות האמנות הבין-לאומיות . בזמננו, מתרבים קודים אתיים של חיים על בסיס כבוד האדם וחירותו, שוויונו, וקיום הולם של יסודות חייו, כמו מים, אנרגיה, בריאות, סיעוד ודיור, בחברה אנושית קהילתית בטבע הסובב . כיום זה קורה רק במדינות רווחה, אבל הנאו-ליברליזם דרדר כל זאת ב- 40 השנה האחרונות ברוב המדינות הדמוקרטיות נטולות חוקה סוציאלית-חברתית . למן הקושי בדיור בר-השגה, שירותי בריאות ברמה גבוהה בארצות שונות, ועד הנגיסה המתמדת בקרנות הפנסיה . זה מה שקרה בצרפת רק לאחרונה . המשנה הסדורה קוראת לשינוי תפיסתי בראיית המציאות ועם השינוי, אפשרי שיהיה גם שינוי לטובה ב שאיפה לאתיקה אנושית סוציאלית- חברתית, כאמור בהמשך . כל זאת תוך ידיעה שעבור איכות והתמד הרגעים של אושרו כדאי ליחיד לנוע בתווך, במנעד האפשרי, של מציאות ממשית אפשרית ולא הכרחית, בין ההכרח לרצון חופשי . בדרך משך חייו האפשריים, קיים רצון חופשי בנפשגוף האדם המוגבל ( ראו בהמשך ) בעֶקרון אי השלמות, הנובע מטבעו החוֹוה, הרואה ומכיר בתפיסתו הבהירה את המציאות הממשית האמיתית . כמו החרק המעופף מול עיניי, טיפת המים המלוחה בעינִי והסיגלון אל מול עיניי הרואות תנועות חיים, בעירה . כפי שראמנה מהארשי אומר במזמור 37 ב- Ulladu Narpadu , עמ' 15 ( תרגום לאנגלית : S . S . Cohen ) : "אי-דואליות תמיד קיימת בין כעולם ובין כעצמי היחידני" ( תרגום מאנגלית לעברית : י"ע ) . משך הזמן — במשפט 25 , בחלק ה' של ה אתיקה , עמ' 387 , אומר שפינוזה : 125 "חתירתה העליונה של הנפש ומעלתה הטובה ביותר היא להבין את הדברים בסוג ההכרה השלישי" . שפינוזה ממשיך ומוכיח : "הסוג השלישי של ההכרה מתקדם ועובר מן האידיאה ההולמת של תוארי אלוהים כלשהם אל ההכרה ההולמת של מהויות הדברים" וממשיך ומוכיח במשפט 26 ( שם ) : "ככל שהנפש כשירה יותר להבין דברים בסוג ההכרה השלישי, כן היא משתוקקת יותר להבין את הדברים בהכרה מן הסוג הזה" . המשנה הסדורה רואה ומכירה את דרגת ההכרה השלישית של שפינוזה, המתרחשת כאשר היחיד עובר ממצב הכרתי של מבחני אידאות, שקריות או אמיתיות ( לא הולמות או הולמות בהתאם )

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help