sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:152

152 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה שמעבר לרצף התנועה והקיום הממשי בין "ישים" לסוגם ומינם, היא רואה בכל "יש" שהוא, משמעויות פועלות המהוות את מהותו וייחודו . לכן יסוד א' מכוון להכרתם וראייתם של בני-האדם לתפוס את מרחב התופעות במציאות האמיתית של הטבע ההווה ומשתנה ובר משמעויות משתנות . אומנם הטבע הטובע הוא סיבת עצמו, אך כדאי לו ליחיד לראות ולהכיר במשמעויות פעולותיו היחידניות ביחס לחיותו ההווה תוך איסוף רגעים של מנעדי איכויות אושרו . להרחבה ראו הגיונותאמסטרדמיים : פנומנולוגיהשלההכרה . a . לכול — "לכול", ב-ו', זהו הכולל את כל התופעות באשר הן . כל המרחב 73 מלא במשמעויות אפשרויות-פוטנציאליות ובמשמעויות פועלות . כפי שטוען שפינוזה : ש"מספר הדברים הניתנים להכרה הוא אינסופי" ( שפינוזה , מאמר קצרעלאלוהים,האדםואושרו , חלק ראשון, פרק ראשון, סעיף ( 5 ) , עמ' 117 . ) b . ה משנהסדורה : אֶרֶץתִּקְוָה , יוצאת ונמשכת מאישוש הדדי של הוודאות על מציאותם הממשית של תופעות משתנות, במרחב של אין-סוף תופעות סופיות . כבר במפתח המשנה, ביסוד הראשון : יש משמעות לכול מתקיים מעמדו האין-סופי של הטבע הטובע, של האלוהי האפשרי . כאמור לעיל, במהותה הבריאה מלאה כולה ביחסים, קונקרטיים סובייקטיביים, ובאפשרויות פעולה פוטנציאליות, ש"הכול" הוא שינוי תמידי ואין-סופי בהתרחשות התופעות . להרחבה ראו הגיונותאמסטרדמיים : פנומנולוגיהשלההכרה או מורהאנכי . יסוד א' מרחיב את ראיית שפינוזה בפרק הראשון של מאמרקצרעלאלוהים, האדםואושרו , הטוען שאלוהים נמצא אפריורי ואפוסטריורי, ואילו המשנה הסדורה רואה שהאלוהים הוא אפשרי בלבד ולא "נמצא", כפי שטוען שפינוזה . יסוד א' מורכב משלושה מושגים הקשורים ביניהם : יש, משמעות, לכול . כלומר, הכול הוא "יש" ולכל "יש" יש משמעות, והמשמעות היא לכול . לעומת שפינוזה, המשנה הסדורה רואה את המציאות הממשית והטבע הטובע בה בכול, לכול, הכול . המילה "לכול" מחברת את המושגים לכל האפשרי, למציאות האפשרית, ובכך גם לאלוהי, לאלוהים האפשרי בלבד, לכול-יכול אפשרי בלבד, לאידאה המשתנה והאמיתית . יסוד א' גם רואה ומכיר את המציאות הממשית האמיתית

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help