sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:382

382 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה של יחידיה, המהווים את נפשגופה בפועל של הקהילה עצמה, מהותה ההולמת, נפשה של הקהילה, המהווה את סך כל פעילויותיה . האתיקה היא חלק ממהותו ההולמת והפועלת של היחיד וכן של הקהילה עצמה בהתאם . המשנה הסדורה כאן, בשלב 1 , מערבבת את הקהילה עם יחידיה, זוהי אגודה של יחידים הרוחשים ופועלים את מהותה ההולמת של הקהילה . כאמור, גם הקהילה היא "יש" אונטולוגי ככל "יש" שהינו, ייחוד ואיחוד בריבוי . b . בנגזרת א' משנהסדורה : עולםחייקהילות , בפרק השלישי : " מימוש ( פעולה-חומר ) ", שלב 1 מפורטת מערכת קהילתית של בני-אנוש הפועלת דרך ראייה-הכרה, התופסת את עקרונות המוסר-אתיקה אוניברסליים באופן בהיר וצלול, מתוך יוזמה פעילה אמיתית ליישום חוקי מוסר-אתיקה אלו באופן של בריאות בגופרוח הקהילה ( השלכה של סדרי עדיפויות בחלוקת אוצר הקהילה ) , תוך שיתוף, יצירה, נתינה, בנייה, סביבה אוהבת וכו' . הקהילה — מאחר שהיחיד והקהילה יש בהם ה אי השלמות , כאמור בנגזרת 178 א' בפרק השני, " דרך ( ראייה-הכרה ) ", בשלב 1 האומר : הכרה באי השלמות ( חיכוך-מוסר ) , דהיינו, אנו יכולים להשביח את איכות הראייה וההכרה של הקהילה התופסת את המציאות הממשית באופן בהיר וצלול, כאמור בביאורים לעיל 171 – 172 , ולהרחבה ראו גם בביאורים ל משנהסדורה : כללית ( אישית ) , בפרק 2 , שלב 1 . שיטת לימוד זו תסנן ותסלק חרדות ופחדים רבים, אך עדיין נישאר עם עקרונות המוסר-האתיקה, המאלצים אותנו לפעמים לוותר מעצמנו לטובת הכלל, ויתור שמשמעו, מחד גיסא, חֶסר, גריעה ביחיד, ומאידך גיסא, מעלָה בתוספת רגעים של מנעדי איכויות אושרו של היחיד בהיותו חלק פועל בקהילתו . מאחר שהמציאות אפשרית, מבנה הקהילה הוא דינמי ומשתנה, מושתת על חוקה הכוללת בתוכה הפרדת רשויות ודמוקרטיה משתפת ישירה . החוקה כוללת ועדות מכוננות ומבקרות, יחד עם ועדות שונות השופטות וּועדות שונות המבצעות .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help