sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:265

265 א י ד אה א ונטו ל וג י ת-ט ר נ סצנד נ ט י ת ופועל בהתאם לכל שלושת פרקי המשנה, הוא נע בשלווה עם "מטרות-על דרך מימוש" . דהיינו, ראייה והכרת עצמו בתהליך משך חייו, תוך ניסיון חיים הרוחש בין "משמעות-רוח", ל"ראייה-הכרה" ול"פעולה-חומר" וחזרה ביניהם . כל זאת, תוך כדי דרך חייו הוא מזקק יותר ויותר את " מטרות-על " שלו, כסובייקט אחד, יחיד, בקהילתו . המבחן של אפקטיביות המתודה טמון במבחן התוצאה . והיה אם הרגעים של מנעדי איכות הטוב, נרכש מראייה-הכרה של דרך פעולה ממשית שהינה אכן טובה יותר, אשר גם עומדת במבחן המוסריות, האתיקה הבין-לאומית וזכויות אדם, הרי שהכיוון שבחר היחיד הוא אמיתי ונכון עבורו, וכדאי לו להמשיך בבחירת " מטרות-על " נוספות או איכותיות יותר ולשאוף לממשן בפועל . וכפי שאומר שפינוזה , ב מאמרעלתיקוןהשכל , סעיף ( 40 ) , עמ' 45 : "ככל שהשכל יודע יותר, כן יבין יותר את כוחותיו שלו ואת סדר הטבע ; וככל שייטיב להבין את כוחותיו כן יקל עליו לכוון את עצמו ולקבוע לעצמו כללים ; וככל שייטיב להבין את סדר הטבע, כן יקל עליו להימנע מכל דבר שאין בו תועלת . וזה מהווה את המתודה כולה" . משמעות — היא תמיד פועלת מבחינת המשנה הסדורה . משמעות שאיננה 119 אוחזת לפחות פעולה אחת בין "ישים" אונטולוגיים איננה משמעות, או איננה יחס כלל בין ה"ישים" השונים במרחב . כוונת המשנה הסדורה ב"מטרות-על", שיש משמעות פועלת מבחינת משך הרגעים של מנעדי איכויות האושר של היחיד, של הפרט הסובייקטיבי . ברור ש"מטרות-על" מכילות ממד של משמעויות פועלות אישית הנותנות תוקף למהות היחיד האישי ובכך יוצרות הרמוניה פועלת בנפשגוף . נקודת החיבור האיכותית יותר נמצאת כאשר קיימת הרמוניה והדדיות במנעד בין "משמעות" ל"רוח", אשר בה הראייה-הכרה בהירה בתפיסתה את התופעות הרוחשות במציאות הממשית ; אזי "משמעות" ו"רוח חיים" מתערבבות וזהות עם הסובייקט ומייצרות אנרגיה של שמחה, מתרחשת ומשתנה בהוויה של ה"תודעה כללית", כאמור ביסוד ד' . זוהי קבלה והכרה של היחיד את מה שנובע ומתרחש בספרת הנפשגוף שלו, ייחודו מהותו וסביבתו . מתוך משליחצרהנזירעםכיפהזהובה , שיר נב : "מְחוֹלֵל פְּעֻלָּה לִתְנוּעָה / שִׁנּוּי לְרִגְשָׁה / הֲוָיָה לְמַהוּת / מֻשָּׂג חַיֵּי / מַשְׁמָעוּת" .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help