sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:142

142 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה "של האיכות", "של היחס" ו"של האופניות" . ארבע הקטגוריות האלה מאפשרות ליחיד אישוש דינמיות אבחון של ה"יש" האונטולוגי המציאותי וממשי, על ידי שימוש באמצעות אופני החושניות וההסתכלות ( ביקורתהתבונההטהורה , פרק ג', עמ' 77 , מוסד ביאליק, תרגום : ש"ה ברגמן, נ' רוטנשטרייך ) . 250 שנה אחרי קאנט, על פי תפיסתי, המשנה הסדורה רואה כל "יש" כמכיל בתוכו לא רק התייחסויות ייחודיות למרחב ה"ישים" מחוצה לו ( חלל-זמן, לשיטתו של עמנואל קאנט, שכאמור אינם מחוץ לשכל אלא מתנים את תפיסותיו ) , אלא ה"יש" מתייחס באותה העת גם ל"ישים" המאגדים אותו, המאחדים אותו יחד עם אחרים במרחב הסביבתי שלו, כפי שנראה ומוכר מהתבוננות, הסתכלות, ראייה-הכרה במציאות הממשית . כל זאת כחלק רוחש והווה במרחב אימננטי ליחסים פועלים, למשמעויות פועלות . במרחב זה רוחשות התנועות יחדיו, ואגד של תנועות זה "יש" ממשי, זה "אנכי" כפי שכל אחד מכיר אותי, יהודה, עצם במרחב, אין לפניו זהה לו ואין אחריו זהה לו . התנועה, יש בה איכויות שונות . לפעמים היא רכה ופעמים קשה, נוקשה, יש לה אפיוני תנועה, כמו "התנהגות", "חומריות", "צורניות", "שכל" ( חישוביות ) , "כושר בריאות" וכו' . לראייתי, התנועה מאופיינת בכ- 20 אפיונים שונים עם איכויות שונות לכל אפיון, ולא רק אפיונים פיזיקליים, כמו מסה, תנע ואולי זמן פיזיקלי, הניתנים למדידה, כאמור לעיל . התופעה, ה"יש" הרוחש בהווה הנמשך ומשתנה ומתייחס לעצמו וסביבתו . יחסיות זו מקיימת אפשרויות פעולה בין ה"ישים" המתייחסים, ובוחרים ביחס פועל, משמעות פועלת, תנועה קונקרטית סובייקטיבית חדשה, משך תנועות חדשות, משך קיום ה"יש", משך חיים ( להרחבה ראו בספריי תורההמחוללים, הגיונותאמסטרדמיים : פנומנולוגיהשלההכרה,ומורהאנכי ) . המרחב הוא מרחב קוסמולוגי מלא, הרוחש מידע של אפיוני תנועה אונטולוגיים פוטנציאליים וקונקרטיים . כפי שכבר ציינתי, כיום המדע החמור רואה בסדרי ננו בגודל של 22 - 10 ( עד עשר בחזקת מינוס 22 ) שעין אדם לא יכולה לצפות בה . בפועל, המדע החמור צופֶה ופועל ב- % 5 – % 7 מנפח היקום הנצפה ומגדיר את השאר כאנרגיה אפלה וחומר אפל, או נתפס כ"ריק" אצל חלק מהפיזיקאים . כל התופעות הן סופיות . זהו מרחב של אין-סוף תופעות סופיות, הבוקעות ונמשכות מתוך הֶעדר, מתוך ה"אין", הוֹווֹת ורוחשות עד תומן, עד התמרתן בתנועות אחרות וחדשות עד אישושן כתופעות חדשות . מאחר שהכול תנועה והכול משתנה,

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help