sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:257

257 משנה רא ש ונה התגלות, סוג של סגולת "אלוה אפשרי", אלא הוא ראייה-הכרה יזומה, שאין בה מאמץ, סביבה אוהבת עם עצמו וסביבתו, תוך הגשמה פעילה של ראייה- הכרה בהירה צלולה ועמוקה של התרחשויות, תופעות החיות זו לזו, זו עם זה . זוהי תפיסת מציאות ממשית ואמיתית, אשר בה המציאות האפשרית אישית . b . שפינוזה אומר שליחיד האדם הסובייקטיבי-אישי כדאי להכיר ב"הכרה כסיבה הקרובה ביותר של ההיפעלויות שבנפש" ( מאמרקצרעל אלוהים, האדםואושרו , חלק שני, פרק שני, סעיף ( 4 ) , עמ' 146 ) ובכך יהיה באפשרותו ליזום וליצור אהבות ותשוקות ורציות טובות . בעוד ה משנהסדורה : כללית ( אישית ) לא רואה את התופעות רוחשות רק מסיבתיות מחוללת ורצון האל, אלא הסיבתיות היא חלק קטן בהתרחשות התופעה . המשנה הסדורה רואה את האנוש כנפשגוף, אישית ויחידנית, סובייקט, הרוחש בהווה הנמשך ומשתנה אך רואה בהכרה, מודעת ושלא מודעת, את מכלול הכרתו הפועלת של היחיד . להרחבה ראו הגיונותאמסטרדמיים : פנומנולוגיהשלההכרה . המשנה הסדורה יוצאת מנקודה זו ויוצרת Modus Vivendi דינמי, הנע הלוך ושוב בין מפתח המשנה הסדורה לפרקי ה משנהסדורה : אֶרֶץתִּקְוָה . c . המבנה הדינמי האישי ופרטי של ה משנהסדורה : כללית ( אישית ) מאפשר ליחיד הלומד לנוע בין "מטרות-על, דרך, מימוש", המהוות כותרות של שלושת פרקי המשניות כולן, כאמור בביאור לעיל . הכותרת של הפרק הראשון הנחשב למישור-על, לתמה מרכזית הכרתית תפיסתית, איכותית יותר ברמת ההכרה האישית והחברתית, היא : " מטרות-על " — כותרת המבוארת בביאור משנֶה בסוגריים כ" ( משמעות-רוח ) ", המהווה קשת של יחסים בין מהות היחס האפשרי, המשמעות האפשרית, לבין רוח החוויה הרוחשת בפועל, הגשמה אנרגטית מודעת ופעילה . הכותרת של הפרק השני הנחשב לפרק מרכזי, לסביבת העבודה של הראייה הכרה, היא : " דרך " ובביאור משנֶה בסוגריים — " ( ראייה-הכרה ) ", קשת של מערכות יחסי מהות, מראייה בהירה של המציאות הממשית האמיתית לתנועה הרמונית הכרתית . הכותרת של הפרק השלישי, הנחשב למעשי יותר, "הקרוב יותר לקרקע, לאדמה הזאת", היא : " מימוש " ובביאור משנה בסוגריים — " ( פעולה-חומר ) ", קשת של מערכות יחסי מהות ההפעלות של פעולה-חומר,

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help