sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:254

254 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה "מסתבר שכמנת אלוהים באה הסגולה הטובה למי שתבוא" . המשנה הסדורה רואה ומכירה בסגולה הטובה, התבונה, כתפיסת מציאות ממשית והולמת, המקנה ליחיד והקהילה את יכולת הראייה וההכרה של המציאות הממשית והאמיתית, הרוחשת והווָה . למשל : בתופעת האדם במנעדי איכויות של רציות, חושים-חושניות, רגשות-ריגשות השלובות בהיפעלויות, התרחשויות אנושיות, אשר משביחות ליחיד והקהילה את איכויות אושרם . האדם היחיד יכול לפעול מדרגת ההכרה השלישית כפי ש שפינוזה מגדירה, כאינטואיציה טבעית אמיתית, הדומה להגדרתו של סוקרטס , ומצב זה יוביל את עצמו או את קהילתו לרגעי משך מנעדי איכויות אושר משובחות וטובות יותר . מתודת לימוד המשנה הסדורה מאפשרת ליחיד לייצר מתוך עצמו נביעה פעילה של סגולות טובות . במצב של פעילות הנובעת מסגולה טובה ואמיתית, האדם נמצא במצב של משך איכות "אושר" פעיל, לא מודע ברוב המקרים ומודע במקרים מועטים . במצב של מודעות, האנוש חווה את ההוויה הרוחשת כשלווה על- זמנית, נטולת חרדה ופחד או רצון או כמיהה ל"יש" כלשהו, מצב של השלמה הולמת עם ההוויה . הטבע הטובע האלוהי האפשרי, רוחש בהוויות התופעות הרוחשות, באין-סוף תופעות סופיות שבמרחבן "יש" האנוש, האדם היחיד והקהילה האנושית . היות שהמציאות הממשית היא אפשרית, הרי גם ליחיד והקהילה עומדת האפשרות להשיג ולחוות את הסגולה הטובה, התבונה הרוחשת ב"רוח חיים" באופן מודע ולמשך ארוך ואיכותי יותר . המשנה הסדורה רואה את הסגולה הטובה כחלק ב"רוח חיים", באותה אנרגיית החיות המעצימה ומרחיבה את התמד ועוצמת חיותו של כל "יש" שהוא באופן הולם . 14 . כפי שאומר אפלטון בשם סוקרטס ב פוליטיאה, חלק ט' ( כתבי אפלטון , כרך שני, עמ' 516 ) : "כי הטוב והצדיק ביותר הריהו המאושר

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help