sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:368

368 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה מגבילים את חירותה החושנית-רגשית של הקהילה, ומאידך גיסא, פותחים ומאירים את ראייתה-הכרתה של הקהילה בתפיסת מציאותה, לדרך חיים ראויים ומלאים יותר, בשלוות עשייה ויצירה של דרך קהילה ברורה יותר במשמעויותיה ואפשרויותיה . a . הכרה באי השלמות — המשנה הסדורה רואה את המציאות הממשית 17 והאמיתית, המציאות האפשרית ולא הכרחית . לפיכך ממליצה המשנה גם לקהילה לראות, להכיר ולקבל את עֶקרון אי השלמות, לתפוס את מהותו הפועלת המייחדת אותו לקהילה, ולא רק ליחיד הקהילה . ה משנהסדורה : עולםחייקהילות מכוונת לקהילה בהתרחשותה והשתנותה ללא הפסק, עד סופה . גם קהילות האדם הן סופיות, כמו כל תופעה ב"יש" . אי השלמות קיימת בקהילה כבר מראשית יצירתה . כבר אדורנו אמר שזרע האנטרופיה ניצת עם מצת החיות של המשטר או היחיד, כמו שהמשנה הסדורה רואה בכל "יש" את האנטרופיה שלו עד סופו . מצד הטבע אין עניין של שלמות או אי שלמות, אלא טבע התופעות הוא הרמוני זה לזה . כלומר, התופעה לא נמדדת מצד הטבע בשלמות התופעה, אלא בהרמוניה שלה עם כלל התופעות . כל תופעה היא מיוחדת ויחידה, מראשית התנועה עד בן-אנוש והכרתו ותפיסתו את המציאות הפועלת בקהילתו . עֶקרון אי השלמות אומר לבן-האנוש ולקהילתו ש"יש" חסר, מלשון חסר, גריעה, מנעד אשר הוא פעמים חסר גודל ופעמים חסר קוטן ואחר . האדם כחיה חברתית זקוק לשיח בקהילה, למשענת, לחלוקה מכובדת, אשר מראייה-הכרה שהיא עצמה, הקהילה, מהותה הפועלת, סך כל פעילויותיה, מהוות את נשמתה הרוחשת עכשיו בין יחידיה, ראייה-הכרה ש"תודעה כללית קהילתית" במציאות הממשית היא רוחשת, משתנה ומשנה ותמיד איננה שלמה . יהיו פעמים של חיכוך בין יחידיה, וטוב שתנווט את דרכה תוך רגישות ליחידיה . כך, חבריה יחיו בהווה הנמשך ומשתנה, בשאיפה לעקרונות מוסר אנושיים חברתיים המקובלים לפחות כזכויות אדם באו"ם, כפי שהם מפורטים במשניות 172 ) 171-מוסר 17 ( חיכוך 1 . הכרה באי השלמות

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help