sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:128

128 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה של תנועות ובכך שינויים בלתי פוסקים בהתרחשות התופעה או התופעות המתייחסות . המשנה הסדורה רואה ומכירה בכל "יש" "מפגש-שיח" המייצר חיות, בעלת מהות ייחודית, מאטום בודד לאנוש חי וכחלק אינטגרלי של הטבע כולו . עם זה, מפתח המשנה ויסודותיה, מכוונים לרבים ויחיד כאחד ומגדירים את ייחודיות ה"יש" במרחב הראייה וההכרה האנושית . בהמשך, עשרת יסודות ההכרה במפתח המשנה מגדירים וקיימים באופן אונטולוגי ואינם גולשים אל העולם התאולוגי-מטפיזי, העל-אנושי בהסבר אנושי את האלוהי האפשרי . שפינוזה ממשיך בהגדרה 3 ( שם ) ואומר : "באידיאה אני מבין מושג של הנפש, שהנפש מעצבת מכיוון שהנה דבר חושב" . המשנה רואה בנפשגוף, יחידה אחת הרמונית והומוגנית, בלתי נפרדת והולמת . הנפש והגוף חד המה, ובכל המקרים יש קשת שלמה של מחשבות, מודעות ושאינן מודעות, הפועלות סימולטנית בגופנפש ( ראו הערה לעניין "מחשבה" למשנה הסדורה, הערה 32 ל"מהפכות מדעיות" ) . המשנה רואה בנפשגוף ביטוי לנשמה היחידנית הסובייקטיבית, השואבת את מהותה, חיותה, את האידאה היחידנית, האמיתית והמשתנה שלה מזרם ה"תודעה כללית", כמבואר בהמשך, ביסוד ד' במפתח ה משנהסדורה : אֶרֶץתִּקְוָה . חיים — המשנה הסדורה מאמצת את הגדרות שפינוזה בחלק א' של ה אתיקה , 69 "על האלוהים", עמ' 75 , ומכילה בוורסיה את " חיים " במסגרת שש הגדרות-על שראה שפינוזה , כאשר השישית היא המשגת האלוהים לתפיסתו : 1 . קיום כסיבת עצמו . 2 . סופי בסוגו בתופעות הטבע . 3 . עצם בתוכו . 4 . תוארו כאובייקט . 5 . אופן פעילותו . 6 . האלוהים קיים, לתפיסתו, כעצם אין-סופי בתארים, במהויות ובאפיונים . ה משנה סדורה : אֶרֶץ תִּקְוָה רואה בחמש ההגדרות הראשונות, שכולן אונטולוגיות, "יש" אונטולוגי חי, חיים ממש . המשנה הסדורה רואה ומכירה בהכלתן של כל חמש ההגדרות, בכל סוג ומין של אנרגיית חיים, מדומם למדבר, מנראה-נגלה לעין אדם לנסתר ובלתי נראה-נגלה לעין אדם, מהידוע ללא-ידוע, מהמובן ללא-מובן, מהטבע הטבוע לטבע הטובע . כולם אגד של תנועות על גב פלטפורמות גנריות אונטולוגיות בעלות איכות סובייקטיבית לתנועה, המהווה את ה"יש", את התופעה, כמבואר ב הגיונות אמסטרדמיים : פנומנולוגיה של ההכרה וב מורה אנכי . המשנה

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help