sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:127

127 הַקְדָּמָה c . חוקי הפיזיקה של תורת הקוונטים גם מראים ומתארים "בור פוטנציאל אינסופי", מצב אשר בו החלקיק שואף למינימום אנרגיה פוטנציאלית בדומה להדממת המחשבה בראייה-הכרה מודעת . תורת הקוונטים גם מאשרת בפנינו שהמציאות אפשרית ואינה הכרחית מטבעה, כאמור לעיל . אינני הורס עולם ישן, וחוקי הטבע הידועים בתורת איינשטיין עובדים, וכוח המשיכה הוא אחד מהם . כוחות אלו פועלים, אך כפי שאמרתי הם מסבירים לכל היותר % 5 מהתופעות במרחב . לדעתי, האנושות תראה לעומקים של יותר מ- 10 בחזקת מינוס 34 , שם תראה את אפיוני התנועה, המחוללים, הפוטנציאלים של אפשרויות תנועה, " שפת הדברים ", כפי שקרא לה ולטר בנימין ( ראו ביאור 16 ) . שפה המבוארת בספרים תורתהמחוללים , הגיונותאמסטרדמיים : פנומנולוגיהשלההכרה או מורהאנכי . היות שהיחיד מחובר לקהילה, בהיות יחיד האדם חיה חברתית, מפגש-שיח, בעוד השיח הוא חלק פועל בקונטוס של אנרגיית החיות באנוש וקהילתו . המפגש-שיח הוא ביטוי ליחס הרוחש בין ה"ישים" השונים . השיח והמפגש מאששים לכל יחידי האנוש את קיומם . הקהילה מאששת ליחיד את עצמו, את מקומו ואת מהותו . ללא האישושים ההדדיים לא היה אפשר לאשש את קיום המציאות הממשית האמיתית בפועל . d . ב אתיקה , חלק ב', הגדרה 1 , עמ' 125 , אומר שפינוזה : "בגוף אני מבין אופן המבטא באורח מסוים וקבוע את מהותו של אלוהים באשר הוא נדון כדבר מתפשט" . שפינוזה מדבר בלשון יחיד באופן גנרי, והוא רואה בכל "יש" פיזי, תואר התפשטות של אלוהים . מתוך כך הוא מסיק בהגדרה 2 ( שם ) ואומר : "למהותו של דבר מה, אני אומר, שייך מה שאם הוא נתון, הרי הדבר מונח בהכרח" . דהיינו, לתפיסתו, "מהותו של דבר מה" גם קשורה ומחוברת בהכרח לאלוהי הטבע האין-סופי, והתופעה נקבעת מראש, כלומר המציאות הכרחית . כאמור לעיל, שפינוזה בראייתו לתקופתו, מצמצם את האלוהות לשני תארים אנושיים, מחשבה והתפשטות, ואילו המשנה הסדורה לא יכולה להמשיג את האלוהות כלל . לפיכך, המשנה הסדורה רואה את התרחשות התופעות כנובעות מה"אין" אֱלֵי ה"יש" וחוזר חלילה, מבלי להזדקק לאלוהות האפשרית בעת התרחשותן . המפגש-שיח קיים בכל רובד של "יש" ממשי וקיים, מגרגיר חול לגלקסיה . זהו שילוב של יחסים פועלים, המאפשרים ליצור את התחוללותם

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help