sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:355

355 מ ש נה ש נ י יה ייחוד ואיחוד בריבוי , והאדם היחיד הוא "חיה חברתית", כאמור, השואפת לשיח . כבר ממצת החיות, ברחם אימו, מקבל היחיד העובר את ניסיונו הייחודי של שיח עם איבריו, חלקיו, אימו והסביבה . מיוחדת וחשובה תופעת האהבה במשפחה או משפחתיות אוהבת ומחנכת . החברה האנושית משמרת את המבנה המשפחתי במהותו, תוך שינויים רבים באופן היישום של רכיבי התא המשפחתי . למשל היום, שתי נשים או שני גברים אשר חברו לשתף חייהם ולהקים משפחה יכולות / ים להגשים זאת . פעמים התא המשפחתי רחב ופעמים צר . אפילו המושג מושאל לקשר חברתי בין אנשים שאינם קרובי דם . המבנים החברתיים עדיין נמצאים בתהליך של שינוי מואץ . רוח-הזמן מחדדת לכולם את הראייה וההכרה בתפיסתה את המציאות, בעודנו בני-אדם חרדים ונפחדים, הכמהים לשלווה ורגעים ספורים של מנעדי איכויות אושר . אנו מודעים יותר ויותר שכדאי וטוב לנו להכיר ולכבד את השונה בינינו, כפי שאנו אוהבים מאוד כשמתייחסים אלינו, לכל אחד ואחת מאיתנו, בהבנה וסבלנות . אנו גם יודעים שהמציאות היא ממשית ואפשרית . הגנים פתוחים ולא סגורים והרך הנולד מושפע מחינוכו מרגע מצת החיות ברחם אימו . כל בני-האנוש נולדים ובמשך ההווה ומשתנה הם מתים, סופיים בגופרוח חייהם ושווים מבחינת מהות פעולתם מראיית הטבע הטובע, שאין בטבע עניין של "טוב" ו"רע" . בראיית ותפיסת המציאות הממשית, לפרטיה, למשל, כמו חיי האדם היחיד, היכול לבחור את דרכו, קהילתו, לכוון לה ולפעול מתוך תקוות הגשמה וגם לשנות ולהחליפה או לנוּח בה . אומנם מצבו וגורלו יכול להגבילו, אך חירות הבחירה ( חירות מוגבלת, כאמור ) מתקיימת גם בו, וכל זאת מאיכות ראייתו והכרתו התופסת את המציאות הממשית . ממבט- על, בני-האנוש "רואים" ומתייחסים לבעלי החיים למינם באופן שאינו מבדיל ביניהם, כמו כל הסוסים, כל החמורים, כל הזבובים או הנרקיסים כזהים, מין למינהו . אי הבחנת שוני ויחידניות של כל פרט-סובייקט החי בטבע, מביאה את האנוש, גם לא להבדיל בין בני-האדם ולמעשה לראות את האנוש כפי שהאדם היחיד "תופס", באופן לא בהיר ומטושטש, כפי שהוא תופס את עצמו . לכן חשוב שיהיה האדם החברתי, חבר בקהילה אשר תשביח את איכויות הטוב והאושר שלו . המשנה החברתית נגזרת א', "מלבישה", עוטפת ומכילה בתוכה גם את משנת היחיד הראשונה עם : פרק ראשון : " מטרות-על ", פרק שני : " דרך " ופרק שלישי : " מימוש ", כאמור לעיל, בראייה דינמית בין שלושת הפרקים,

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help