sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:235

235 ה קד מו ת ל ש ל ו ש משניו ת את י ות-פיל ו ס ו פי ו ת בחייו . בלימוד המשנה הסדורה והפנמתה, יצמצם הלומד את החרדה והפחד השולטים בו כל עוד הוא חי ותופס את המציאות הממשית בדרגת ההכרה הראשונה על פי שפינוזה , דרגת הסברה, ברמת התשוקה . ככל שהיחיד לומד ומתפתח בלימוד שלוש המשניות כולן, הוא מתחיל לממש את יסודות ההכרה והמשנה הסדורה בהגשמה פעילה, "מימוש אידיאת חיי אנוש" ו"מימוש אידיאת חיי קהילה", כמתואר במשניות עצמן . בשלוש משניות יש גם את האפשרות של איסוף רגעי, מנעדי איכות אושר, מלוא "ברכת האושר" על-פי שפינוזה . מעבר לכך, ה משנה סדורה : אֶרֶץתִּקְוָה היא המשך ישיר של בסיסי ההכרה והראייה שיצק שפינוזה ואחרים, בתוספת " סוכת ראייה-הכרה " דינמית, כמבואר במפתח המשנה לעיל . בפועל, המשנה הסדורה מובהרת ומוסברת גם באמצעות כתביו של ברוך שפינוזה ואחרים, הן כחיזוק הן כתוספת, במארג הפועל בהווה ה"מתגלגל" בביטחה, נמשך ומשתנה, בבריאה בפועל ממש . המשנה הסדורה "פועלת ונושמת" ביחיד, בסובייקט וקהילתו כפי שיסוד ה' במפתח המשנה אומר : "חיים מסע אחד, יחיד, בזמן" . עדיף לעבור את המסע האחד, יחיד בזמן, כפי שאומר שפינוזה לעיל : "אם יש איזה דבר שכולו טוב ושיוכל להעשות מנת חלקי ואשר הוא לבדו יפעיל את הרוח" . זהו הגופרוח אשר אנכי וקהילתי הוֹוִים . 3 . המשנה הסדורה רואה את האיסוף של רגעי מנעדי איכות האושר האנושי, כדבר סובייקטיבי ויחידני . כפשוטו . על פי המשנה הסדורה "אושר" הוא תופעה רגשית-חושית, גופנפשית למשך זמן קצר או ארוך, היכולה להיות קשורה למצב כמו ביטחון כלכלי ואחר . ה"אושר" הוא הפכפך כאמור לעיל . מושג רגש ה"אושר" נלמד ונרכש ( להרחבה ראו : הגיונותאמסטרדמיים : פנומנולוגיהשלההכרה , מורהאנכי ) על ידי מימוש הפרק הראשון, " מטרות-על ( משמעות-רוח ) ", כאמור בהמשך,

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help