sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 | להתנסות ולהרגיש : למידה עצמית משתפת באקדמיה התלבטויות שחוו מרצים מקצועיים בניסיונם ליישם מתכונת של למידה עצמית בשיעוריהם . ניתוח הסוגיות השונות נדון ברמה סובייקטיבית ואינטר - סובייקטיבית כדי להציג כיוון מחקרי פרשני, היוצא מעולמם הפנימי של משתתפי המחקר, וכדי להאיר את תפיסותיהם כבני אדם שחוו התנסות שונה מזו המוכרת להם . במאמר "חוויית הלמידה העצמית מנקודת המבט של משתתפי התכנית הניסויית" דרורה פריצקר ובת - אל בל בוחנות את מהותה של חוויית הלמידה העצמית על מאפייניה מנקודת מבטם של משתתפי התכנית הניסויית – מרצים וסטודנטים . בעקבות ממצאי המחקר, המצביעים על כך ששני המישורים, המעשי - אישי והשיתופי - חברתי, הם שהקנו ממד חווייתי ללמידה העצמית, על אף שהם פעלו בכיוונים שונים, נדונות מסקנות המתייחסות למרכיבים כמו אי - ודאות, טעות וכישלון, כמרכיבים טבעיים הנלווים ללמידה עצמית, שאינם מכשול להצלחה אלא שלבים בדרך אליה . המאמר "מה הם מרגישים ? מורכבות רגשית בלמידה עצמית" מתחקה אחר אפיוניה של המורכבות הרגשית שנלוותה ללמידתם העצמית של פרחי הוראה ושורשיה, כפי שהשתקפה בנרטיבים שלהם . המחַברות, דרורה פריצקר ורחל עמיר, מזהות שלושה נופי מורכבות רגשית עיקריים בלמידה עצמית : מורכבות רגשית חיובית, מורכבות רגשית שלילית ומורכבות רגשית משתנה ומאירות את מרכיביו של הדגם האינטראקטיבי – הֶקשר, תוכן, למידה ותהליך – כבעלי יכולת לחשוף את שורשיה של המורכבות הרגשית אצל הלומדים בלמידה עצמית . במאמר "'על מה תרצי לשוחח ? ' לקראת הדרכה פדגוגית שונה" מרַכז התכנית אליעזר יריב מציג מנקודת מבטו תובנות על אודות הדרכה פדגוגית במכללה, מתוך ניסיון לגוון את שיטותיה ובהתייחסות לשאלות : כיצד יש לערוך מהלכי שינוי במכללות ? וכיצד להכשיר מורים ללמד בבתי ספר של המאה ה - 21 ? במאמרה "לומדים ללמד ללמוד : מחקר מעקב על התכנית הניסויית ללמידה עצמית בקרב פרחי הוראה" אנאבל ליפסיק - פרידלנדר בוחנת את ההבדלים בתפיסות של המושגים : 'למידה', 'מסוגלות עצמית ללמידה' ו'הערכת המשמעות של הסביבה הלימודית' בין פרחי ההוראה שהשתתפו בתכנית הניסויית במכללה האקדמית לחינוך גורדון ובין אלה שלא השתתפו בה ולומדים במכללות לחינוך אחרות . כמו כן, נבחנים הבדלים בין פרחי הוראה בשנה א' לפני השתתפותם בתכנית הניסויית לבין אלה בשנה ב' לאחר השתתפותם בתכנית . ממצאי המחקר מלמדים כי חשיפה ללמידה עצמית, אימון והכוונה לשימוש במיומנויות

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help