sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

] 13 [ פ תח דבר הארץ כולה והעיתונות להתמודד עם המונופולים הטורפניים ועם העוולות של העידן התעשייתי . הוא הדין בפרנקלין רוזוולט, שביטחונו והאופטימיות המידבקת שלו החזירו את התקווה וזיכו אותו באמון העם האמריקני במשבר הכלכלי הגדול ובמלחמת העולם השנייה ; או בלינדון ג'ונסון, ששורשיו הדרומיים ומעשי הכשפים החקיקתיים שלו עשו אותו לדמות המושלמת למאבק על זכויות האזרח ששינתה את פניה של הארץ כולה . ארבע הדוגמאות חושפות ארבעה אישים שונים מאוד זה מזה במעשיהם באירועים שכוננו את זמנם ואת נשיאותם . ארבע הדוגמאות המפורטות הללו מתארות כיצד המנהיגות שלהם תאמה את הרגע ההיסטורי כמפתח בחור המנעול . אין מנעולים זהים ; לכל אחד יש חריצים ובליטות בשוליו . אך בעוד אין מפתח-על אחד למנהיגות או מנעול משותף לכל הנסיבות ההיסטוריות באשר הן, אפשר לאתר דמיון משפחתי בתכונות המנהיגות בהתאמת יכולת המנהיגות להקשר ההיסטורי שלה . * * * אין כמעט מקום לספק ששלושת המנהיגים הראשונים הנבחנים כאן — אייברהם לינקולן, תאודור רוזוולט ופרנקלין רוזוולט — נמנים עם גדולי הנשיאים שלנו . למרות החלטות פגומות וטעויות בשיקול הדעת, כולם תופסים מקום של כבוד בזיכרון המשותף . סיפורו של לינדון ג'ונסון בעייתי יותר . אני מתמודדת עם שאלת מקומו בהיסטוריה מאז הימים שעבדתי איתו בבית הלבן כמתמחה בת עשרים וארבע בתוכנית העמיתים של הבית הלבן . ההשתתפות בתוכנית העמיתים של הבית הלבן כמעט הגיעה לקיצה הלא נעים עוד בטרם החלה . כמו צעירים רבים מבני דורי, הייתי פעילה בתנועה נגד המלחמה בווייטנם . חודשים אחדים לפני בחירתי לתוכנית העמיתים כתבתי עם חבר לספסל הלימודים מאמר ואותו שיגרנו למערכת ה ניו ריפבליק . במאמר קראנו למועמד שלישי שיקום ויקרא תיגר על הנשיאות של לינדון ג'ונסון בבחירות 1968 . ה ניו ריפבליק פרסם את המאמר ימים אחדים לאחר ההכרזה על בחירתי . הייתי בטוחה שאסולק מהתוכנית, אך להפתעתי, אמר הנשיא ג'ונסון : “הביאו אותה הנה לשנה, ואם לא אצליח לשכנע אותה, איש לא יוכל לעשות זאת ! " נשארתי גם לאחר תום התוכנית, ובסיום הנשיאות שלו ליוויתי אותו לחוותו בטקסס לסייע לו בכתיבת זיכרונותיו . התנהגותו של ג'ונסון בתקופת המלחמה מכתימה עד היום את מורשתו,

עם עובד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help