sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 | חינוך בחברה הערבית בישראל מבין התלמידים הנוצרים בחטיבה העליונה ( בחינוך הערבי ) % 2 . 56 למדו בנתיב העיוני ( % 4 . 55 מהבנים ו - % 9 . 56 מהבנות ) . שיעור זה דומה לשיעור התלמידים המוסלמים בחטיבה העליונה ( בחינוך הערבי ) – % 1 . 58 ( % 4 . 55 מהבנים ו - % 8 . 60 מהבנות ) ונמוך משיעור התלמידים היהודים בחטיבה העליונה ( בחינוך העברי ) – % 2 . 65 ( % 2 . 67 מהבנים ו - % 1 . 63 מהבנות ) . בשנת הלימודים תשע"ו ( 2015 - 2016 ) % 3 . 7 מכלל התלמידים בכיתות י"ב בחינוך הערבי היו נוצרים . באותה השנה % 9 . 73 מהתלמידים הנוצרים בכיתות י"ב בחינוך הערבי היו זכאים לתעודת בגרות – עלייה לעומת השנה הקודמת ( שיעור הזכאים באוכלוסייה זו היה אז % 72 ) . שיעור הזכאות הזה לתעודת בגרות בשנת תשע"ו היה דומה לשיעור בקרב התלמידים הדרוזים ( % 8 . 71 ) וגבוה יותר מאשר השיעור בקרב התלמידים המוסלמים ( % 3 . 56 ) ובקרב תלמידי י"ב בחינוך העברי, לרבות במסגרות החרדיות ( % 9 . 64 ) . התלמידים הערבים הנוצרים מובילים בשיעור הזכאים לתעודת בגרות העומדת בדרישות הקבלה האוניברסיטאיות – % 2 . 66 . שיעור זה גבוה משיעור הזכאים בקרב התלמידים הדרוזים ( % 9 . 51 ) , המוסלמים ( % 1 . 41 ) והתלמידים בחינוך העברי ( % 1 . 55 ) לתעודת בגרות העומדת בדרישות הקבלה האוניברסיטאיות . תלמידים דרוזים במערכת החינוך בשנת 2016 % 2 . 3 מהדרוזים בישראל ( בני 18 לפחות ) לא למדו כלל בבית ספר . % 7 . 2 מאלה שלמדו לא קיבלו תעודה כלשהי, % 6 . 30 היו בעלי השכלה יסודית ( לרבות כאלה שהשלימו את לימודיהם בחטיבת ביניים ) , % 7 . 15 למדו בבית ספר תיכון אך לא היו זכאים לתעודת בגרות, % 3 . 31 קיבלו תעודת בגרות, % 4 . 7 קיבלו "תעודת סיום של בית ספר על - תיכוני", ו - % 4 . 12 היו בעלי תואר אקדמי או תעודה אקדמית . בקרב הדור הצעיר בעדה הדרוזית המצב שונה באופן מובהק . בשנת הלימודים תשע"ז ( 2016 - 2017 ) למדו 5,500 סטודנטים דרוזים בכל המוסדות להשכלה גבוהה בישראל ( עלייה של % 8 לעומת שנת הלימודים הקודמת ) . בחינה רב - שנתית של המצב מלמדת שמספר הסטודנטים הדרוזים גדל פי 2 . 3 ב - 17 שנים . מקרב כלל הסטודנטים הדרוזים שלמדו בשנת הלימודים תשע"ז, % 8 . 79 למדו לתואר ראשון, % 3 . 18 למדו לתואר שני, % 1 . 1 למדו לתואר שלישי, ו - % 8 . 0 למדו לקבלת תעודה אקדמית . מקצועות הלימוד שחלקם היחסי של הדרוזים בהם היה גבוה משמעותית בהשוואה לחלקם היחסי באוכלוסייה הכללית, היו הוראת

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help