sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 | ילדים חסרי ערך : על מחירי החינוך ההישגי > חן למפרט ערך באמצעות ייחוס "אינטליגנציה" או "כישרון" מתוך דחייתם השיטתית של האחרים ( הבינונים והנכשלים ) והבניה של חוסר ערך אצלם . הפרק החמישי מציע ניתוח של דינמיקת ה"אחריותיות" ( accountability ) של הממשל הציבורי, המכתיבה חלק ניכר מהתנהלותן של מערכות החינוך בעשורים האחרונים . מהניתוח מתברר שקיים פער גדול בין תפיסת האחריות שהוכתבה למִנהל הציבורי בעקבות מה שנתפס כבזבזנות ואימפוטנציה, ובין הפרקטיקה המנהלתית של העברת האחריות מדרג לדרג ברחבי ההיררכיה של המִנהל הציבורי . בסיכומו של דבר, הניתוח מציג את ה"אחריותיות" כבריחה שיטתית מאחריות, ובעקבות כך כבסיס ליצירתו של חוסר ערך בקרב המורים ובתי הספר . הפרק השישי מבקש לברר את הקושי ביצירת ערך בעידן הפוסט - מודרני . טענתי היא שלעידן זה כמה מאפיינים המעמידים אתגר קשה לפני כל ניסיון ( חינוכי או אחר ) להבניה של ערך : כך למשל שחיקתן ( החיובית ) של דיכוטומיות ; 6 של הדמות הציבורית ; כרסום הדמיון אובדן ערכים מחייבים ; הדה - ראיפיקציה היצירתי בעידן הסימולציה הטלוויזיונית וכדומה – כל אלו יוצרים מצע חברתי של חוסר ערך כללי . בבית הספר הדימוי הציבורי של חוסר ערך מתורגם למה 7 – בית הספר כמשרת האידאולוגיה המסחרית . שאני מכנה "הסינדרום הבאטלרי" במקור יועד הפרק האחרון לסיכום הטענות הביקורתיות בלבד . בסופו של דבר נדונים בו גם כיוונים אפשריים של התמודדות עם חוסר הערך, בהתאם ללוגיקה של הפדגוגיה הביקורתית . 6 אני משתמש במושג "ראיפיקציה" במשמעות של "הגולם שקם על יוצרו" והיחס אל הזולת כאל "מוסד" . butler - המשרת הראשי והאישי באנגליה הוויקטוריאנית . 7 מהמילה הלועזית

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help