sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:138

ח ו מ ר י ל י מ ו ד ד י ג י ט ל י י ם : פ י ת ו ח , ה ט מ ע ה ו ש י מ ו ש 138 טבלה 2 תיאור קצריעד בהכשרת מורים מיומנויות טכניות לשימוש 1 המורים והמורות רוכשים מיומנויות טכניות שיאפשרו להם בחומרי לימוד דיגיטליים להשתמש בחומרי לימוד דיגיטליים בכיתה ולפתח תחושת מסוגלות עצמית ביחס לשימוש בחומרים אלו . מיומנויות פדגוגיות לשימוש 2 המורים והמורות לומדים להכיר פרקטיקות וסוגיות פדגוגיות וכן את בחומרי לימוד דיגיטליים המזמינויות של חומרים דיגיטליים למימוש פרקטיקות פדגוגיות . עליהם להכיר גם פרקטיקות פדגוגיות מיטביות לשימוש בחומרים הדיגיטליים . מיומנויות הערכה ובחירה 3 המורים והמורות מפתחים כישורים להערכה ביקורתית של חומרי של חומרי לימוד דיגיטליים לימוד דיגיטליים ( בין שמדובר בחומרים שפותחו מלכתחילה למטרות למידה ובין שמדובר בחומרים פתוחים במרשתת ) ולבחירה מושכלת של חומרים המתאימים להוראה . עליהם לפתח גם מיומנויות לתכנון השילוב של חומרים אלו בהוראה . מיומנויות עיצוב פדגוגי של 4 תפיסות מתקדמות של מקצוע ההוראה מציבות את המורים חומרי לימוד דיגיטליים והמורות כמעצבי למידה . נוסף על כך, מגוון כלים הזמינים כיום מאפשרים למורות ולמורים ליצור בקלות חומרי לימוד דיגיטליים בכוחות עצמם, אם עצמאית ואם על בסיס שילוב של חומרים קיימים . מכאן שמורים ומורות זקוקים למיומנויות להגדרת מטרות לימודיות, לזיהוי רצף חוויות הלמידה שיובילו אליהן ולשילוב של חומרים דיגיטליים בלמידה או ליצירתם . 3 . מעקב, הערכה ותחזוקה כאשר בית ספר מחליט להשתמש בחומרי לימוד מודפסים, יש להביא בחשבון את הבלאי של החומרים ואת תוחלת החיים שלהם . בשלב כלשהו יש להחליף את החומרים — בגרסה עדכנית או פשוט בעותקים חדשים . גם בהחלטה להשתמש בחומרי לימוד דיגיטליים צריך להביא בחשבון שיקולים של בלאי, תחזוקה ותחלופה . במקרה זה הבלאי רלוונטי יותר לתשתית התקשוב מאשר לחומרים עצמם . כאשר חומר לימודי מודפס מתבלה או כשמתגלה בו פגם, אין ברירה אלא לרכוש חדש . לעומת זאת, בחומרי לימוד דיגיטליים יש 17 אפשרות לעדכון חלקי ומצטבר של התוכן, המונע את הצורך להחליף את המשאב כולו . יתרה מזו, חומרי לימוד דיגיטליים יכולים לאסוף נתונים על השימוש בהם . נתונים אלו יכולים לשמש את המורה או את התלמידים והתלמידות למעקב אחר תהליכי למידה ולניטור שלהם, וכן לחשוף פגמים ואי- בהירויות בחומרי הלימוד עצמם . מכאן שבעוד שהמעקב אחר השימוש בחומרים מודפסים וההערכה שלהם 17 למעט במקרים נדירים בהם המשאב כולו הופך למיושן, לדוגמא הפסקת התמיכהה בתוסף "Flash" על ידי חברת אקרובט שתיערך בחודשים הבאים .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help