sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:67

י ד ע ו ח ש י ב ה 67 אלא להנהיג תוכנית לימודים דינמית שתוכל לעבור בקלות התאמה לתנאים המשתנים ( ראו להלן בפרק הבא של המסמך ) : 1 . הוועדה ממליצה לאמץ את התפיסה הרואה בהבניה סדורה של ידע באיכות גבוהה ( להבדיל ממידע ) מטרה מרכזית של תוכניות הלימודים במאה ה - 21 . 2 . הוועדה קוראת למערכת החינוך לתכנן הטמעה מערכתית רחבה ואיכותית של מגוון שיטות הוראה ולמידה מתקדמות בכל תחומי הדעת, ולהביא לפיתוח הידע והמיומנויות הדרושים לבוגרי ולבוגרות מערכת החינוך במאה ה - 21 .  בהטמעה זו מומלץ כי המערכת תשתמש בכל המשאבים העומדים כיום לרשותה : כלים טכנולוגיים שעשויים לתמוך בקידום למידה עמוקה וכן ידע ורצון של המוסדות האקדמיים בארץ לפעול לשיפור מערכת החינוך . אנו קוראים למשרד החינוך לחפש דרכים חדשות לחיבור הידע הזה לבתי הספר באופן שיתרום לקידום תהליכי ההוראה והלמידה .  הטמעה זו חייבת לבוא לידי ביטוי בפיתוח חומרי לימוד, בהכשרה ובפיתוח מקצועי של מורים ומורות ( הן בשלב ההכשרה להוראה, הן בשלב הפיתוח המקצועי ) ובפיתוח של דרכי הערכה מתאימות .  כדי להימנע מלמידה שטחית, הטמעה זו צריכה להיות מלֻווה בניסוח קריטריונים ברורים לבחינת איכות הידע והמיומנויות החדשות שמקנים לתלמידות ולתלמידים . 3 . הוועדה ממליצה למנות גוף שיעקוב ויבדוק לעומק את הנושא של פרסונליזציה בחינוך . בדיקה זו תכלול היבטים תאורטיים, גישות מגוונות לפרסונליזציה וממצאים אמפיריים רציניים, לצד בחינה זהירה ומעמיקה של החסרונות ואף הסיכונים הפוטנציאליים של פרסונליזציה בחינוך . בעקבות זאת, תיבדקנה האפשרויות להפעלת פרסונליזציה ( וסוגי הפרסונליזציה השונים האפשריים ) בקנה מידה רחב במערכת החינוך, כולל בחינת המשאבים התשתיתיים, הכספיים והאנושיים הדרושים לכך ( ראו קריטריונים להכנסת תחום או נושא חדש למערכת החינוך בפרק ארבע, סעיף שלוש במסמך זה ) . 4 . הוועדה קוראת לבחינה מעמיקה של רפורמות קודמות שעסקו בנושא החינוך לחשיבה ולעריכת מחקר . יש לבחון את מידת יישומן של הרפורמות, אילו חלקים בהן יושמו בצורה המניחה את הדעת ומהן הסיבות לכך .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help