sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:59

י ד ע ו ח ש י ב ה 59 פרקטיקת הוראה הוראת עמיתים Peer ) Instruction ) תיאור תהליכים ומטרות פדגוגיות מודל הוראה להבניית ידע ולפיתוח מיומנויות חשיבה במסגרת תהליכי למידה - הוראה - הערכה רפלקטיבית . מבוסס על רציונל לפיו המללה, ארגון, עיצוב והצגת מידע מחייבים הבנה מעמיקה של התכנים ומקדמים הבניית ידע ופיתוח חשיבה . המורים והמורות מציגים נושא רחב או יחידת לימוד ; התלמידים והתלמידות נדרשים לנסח שאלות שמסקרנות אותם ומתנהל דיון כיתתי פורה שבסיומו מגיעים להגדרה של מספר תתי-נושאים . כל תלמיד, תלמידה או קבוצה בוחרים נושא ובתיווך דיפרנציאלי של המורה הם נדרשים : 1 . לחפש מקורות מידע עדכניים ומהימנים ; 2 . לקרוא בעיון וללמוד על הנושא בכוחות עצמם ; 3 . להכין את הנושא להוראה בפני הכיתה . ההוראה צריכה לכלול : • הצגה תמציתית ונהירה של הנושא בשילוב אמצעים חזותיים ( מוחשיים או דיגיטליים ) ; • דיון כיתתי פורה ( לא במודל פינג-פונג ) ; • פעילות לכיתה ( דף עבודה, תרגיל או משחק שהקבוצה הכינה ) הכוללת הגשה כתובה של כל תלמיד ותלמידה ; • בדיקה מעמיקה של תוצרי הפעילות ומתן הערכת עמיתים לכל תלמידה ותלמיד ; • דיון קבוצתי רפלקטיבי על תוצרי הפעילות שהגישו התלמידים והתלמידות, ניתוח התוצאות והסקת מסקנות : מה נלמד היטב ולמה, מה לא הובן היטב ולמה, אילו טעויות חזרו על עצמן וכיוצא באלה ; • חשיבה, כתיבה והגשה של דוח אישי, על גבי טופס מובנה ומפורט המחייב את התלמידים והתלמידות להתייחס למרכיבים קוגניטיביים ( מה ואיך למדו מכל שלב בתהליך ) וכן למרכיבים אפקטיביים-ריגושיים ( מה היה מעניין, מסקרן או מאתר עבורם, מה היה קשה או מעצבן, מה יעשו אחרת בפעם הבאה שיידרשו למודל למידה כזה ) . ניתן לבצע את התהליך כולו או חלקים ממנו .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help