sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:57

י ד ע ו ח ש י ב ה 57 פרקטיקת הוראה למידה חוץ-כיתתית פיזית או וירטואלית תיאור תהליכים ומטרות פדגוגיות יציאה פיזית מחוץ לגבולות הכיתה — מודל הוראה המכוון להבניית ידע בהקשר חברתי- תרבותי, בסביבה שאינה חלק משגרת הלמידה הקבועה . מודל זה מזמן אינטראקציות חדשות ואותנטיות, מוחשיות ורב-חושיות, עם תופעות, אנשים ובעלי חיים בהקשרם הטבעי . תהליכי הלמידה מתרחשים מתוך התנסות ישירה בסביבה טבעית פתוחה — חצר בית הספר, שכונת המגורים, גן חיות, שמורות טבע וכדומה, או בסביבה עירונית סגורה — מוזיאון, תיאטרון, מרכז חברתי, בית ספר אחר וכן הלאה . יציאה וירטואלית מחוץ לגבולות הכיתה — מודל המכוון להבניית ידע במסגרת אינטראקציות שאינן חלק משגרת הלמידה באמצעות תקשורת דיגיטלית : הרצאות אורח, למידה שיתופית עם תלמידות ותלמידים בבתי ספר אחרים בארץ או בעולם או השתתפות במיזמים או מחקרים לאומיים או בין-לאומיים . דוגמה לכך היא המיזם מדע אזרחי ) Citizen Science ) באתר : Zooniverse או מיזמים של החברה להגנת הטבע . מודל הוראה ללמידה חוץ-כיתתית ( פיזית או וירטואלית ) משמעותית כולל שלושה שלבים : • שלב ההערכות שנועד לצמצם את מרחבי הזרות הקוגניטיבית, הרגשית והגאוגרפית-תרבותית של התלמידים והתלמידות בסביבה החוץ-כיתתית ; • שלב יישום הפעילות מחוץ לגבולות הכיתה הכולל תיעוד קפדני ואיכותי באמצעים שונים ; • שלב הסיכום הכולל דיון מעמיק ורפלקטיבי שיוביל להמשגה והכללה של הידע והמיומנויות ( בתחום הקוגניטיבי, התוך-אישי והבין-אישי ) שנלמדו בתהליך כולו . הפניות לדוגמאות ולהרחבה והעמקה • אוריון, נ' ( 2003 ) . סביבת הלימוד החוץ-כיתתית — למה ואיך ? . אאוריקה, 1 , 22 - 29 . • ליפשיץ, ש' ולשם, י' ( 2003 ) . פורצים את גבולות הכיתה אל מרחבי השדה והרשת . אאוריקה 1 , 22 - 29 . • דגם הוראה ללמידה בסביבה חוץ-כיתתית — אוניברסיטת ת"א, משרד החינוך . • הוראה ולמידה בסביבות מגוונות מחוץ לכותלי הגן והכיתה — נתיבים להוראה , משרד החינוך . • כל העולם כיתה — הגיע זמן חינוך . • דגמי הוראה ליציאה וירטואלית מגבולות הכיתה : איך פורצים את גבולות הכיתה ? לחשב מסלול מחדש ; מדען ברשת ; מיזם לראות עולם .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help