sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:52

י ד ע ו ח ש י ב ה 52 טבלה 1 : פרקטיקות הוראה המקדמות למידה מעמיקה פרקטיקת הוראה למידה שיתופית Cooperative ) learning ) תיאור תהליכים ומטרות פדגוגיות מודל הוראה המכוון להבניית ידע ולפיתוח מיומנויות בהקשר חברתי-תרבותי, במסגרת התמודדות משותפת של תלמידים ותלמידות ( שניים או יותר ) עם מטלת ביצוע קצרת מועד או מתמשכת . רמת השיתופיות יכולה להיות מלאה — כך שכל שלבי המטלה ותוצריה משותפים לכל חברות וחברי הקבוצה, או חלקית — חלק מסעיפי המטלה משותפים וחלקם אישיים . חלקי המטלה האישיים יכולים להיות עוקבים ( כל אחד מחברי הקבוצה מבצע שלב אחר בתהליך השלם ומתבסס על קודמו ) או מקבילים ( כל אחד מבצע חלק אחר במשימה לפי כישוריו או רצונותיו ) . לכל משתתף ומשתתפת בקבוצה יש תפקיד מוגדר, המחייב אותם לקחת חלק פעיל בביצוע המטלה ובתוצריה, כולל בחלקים המשותפים . התהליך כולל הקפדה יתרה על כללי התנהגות ברורים וידועים מראש, המבוססים על ערכים של תרבות דיון, דיאלוג מקדם, אמפתיה, כבוד הדדי וקבלת האחר . הערכת הלמידה מתבססת על כל שלבי ביצוע המטלה ועל תוצריה הסופיים, על פי מחוון מפורט וידוע . המחוון מתייחס גם להתנהלות על פי כללי ההתנהגות שהוגדרו מראש לשם השגת יעדים של טיפוח מיומנויות המאה ה - 21 בתחום הבין-אישי : עבודת צוות, מנהיגות, תקשורת בין-אישית, שיתוף פעולה, אחריות ופתרון קונפליקטים . הפניות לדוגמאות ולהרחבה והעמקה • מודל ליישום למידה שיתופית בסביבה דיגיטלית — סוללה משפטית . • למידה שיתופית בסביבה דיגיטלית — תוכניות המיושמות בבתי ספר בישראל . • מכון אבני ראשה — למידה בקבוצות בכיתה . • הענן החינוכי של משרד החינוך — למידה שיתופית . מראי מקום ומחקרי אפקטיביות שדל, ב', ולזרוביץ, ר' . ( 2005 ) . השפעת האוריינות בלמידה שיתופית על ההישגים הלימודיים של תלמידים יהודים וערבים . בתוך : מהתיאוריה לשדה ובחזרה . איל"ת, עמ' 330 – 338 . Capar, G . , & Tarim, K . ( 2015 ) . Efficacy of the Cooperative Learning Method on Mathematics Achievement and Attitude : A Meta - Analysis Research . Educational Sciences : Theory and Practice, 15 ( 2 ) , 553 - 559 . Gillies, R . , & Ashman, A . ( 2013 ) . The social and intellectual outcomes of learning in groups . London : Routledge Falmer . Slavin, R . E . , Sharan, S . , Kagan, S . , Hertz - Lazarowitz, R . , Webb, C . , & Schmuck, R . ( Eds . ) . ( 1985 ) . Learning to Cooperate, Cooperating to learn . New York and London : Plenum Press .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help