|
Page:80
מ ס ל ו ל י ק ר י י ר ה 80 יוכלו להיות שותפים בבקרה הפרטנית על התקדמות המורה במסלול ולשמש בבוא העת גורמים ממליצים לצורך הקידום במסלול הקריירה, בהתאם לדרישות המועצה . ההמלצה להקים מועצת מורים יחד עם ההמלצות שהובאו בפרק 3 להקים פורום מטה ללמידה מקצועית וגופים מקומיים לניהול משולב יוצרות מבנה ארגוני של שני משולשים הפוכים ( הדומה לשעון חול, ראו תרשים 1 ) . בתרשים זה המשולש העליון זורם מהזירה הארצית לפורומים המקומיים לניהול משולב דרך תיווך המחוזות ואילו המשולש התחתון זורם ממנהלי בתי הספר והמורים באזור מסוים לפורום לניהול משולב הרלוונטי לאזור זה . נקודת המפגש בין המשולשים היא הפורום לניהול משולב . ברמה הארצית מצויים הפורום ללמידה מקצועית במטה משרד החינוך, אשר יקבע את מדיניות-העל בנושא למידה מקצועית, ומועצת המורים, אשר תתווה את המדיניות באשר למסלולי הקריירה של מורים . שני גופים אלו יפעלו בהיזון חוזר ובשיתוף עם הפורומים המקומיים לניהול משולב בתיווך המחוזות . הפורומים ירכזו את האחריות לשני הרכיבים – ניהול הפיתוח המקצועי ובקרה עליו וכן תכנון מסלולי הקריירה של המורים והערכה של התקדמותם במסלול . לצורך מילוי תפקידם, הפורומים לניהול משולב יעמדו בקשר ישיר עם המנהלים והמורים בבית הספר ( המשולש התחתון ) , בקשר ליישום תוכניות הפיתוח המקצועי ובקשר לבנייה ולהערכה של קידום המורים במסלול הקריירה שלהם . תרשים 1 : מודל שעון החול - מבנה ארגוני לניהול משולב תרשים 1 פורום מטה פיתוח מקצועי מתווה מדיניות - פיתוח מקצועי מועצת המורים מתווה מדיניות - מישור ארצי מסלולי קריירה מישור מקומי מישור בית ספרי בתיווך המחוזות פורום ניהול משולב תכנון, ניהול ויישום - פיתוח מקצועי ומסלולי קריירה מורים מנהלים
|

|
|