sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:80

מ ס ל ו ל י ק ר י י ר ה 80 יוכלו להיות שותפים בבקרה הפרטנית על התקדמות המורה במסלול ולשמש בבוא העת גורמים ממליצים לצורך הקידום במסלול הקריירה, בהתאם לדרישות המועצה . ההמלצה להקים מועצת מורים יחד עם ההמלצות שהובאו בפרק 3 להקים פורום מטה ללמידה מקצועית וגופים מקומיים לניהול משולב יוצרות מבנה ארגוני של שני משולשים הפוכים ( הדומה לשעון חול, ראו תרשים 1 ) . בתרשים זה המשולש העליון זורם מהזירה הארצית לפורומים המקומיים לניהול משולב דרך תיווך המחוזות ואילו המשולש התחתון זורם ממנהלי בתי הספר והמורים באזור מסוים לפורום לניהול משולב הרלוונטי לאזור זה . נקודת המפגש בין המשולשים היא הפורום לניהול משולב . ברמה הארצית מצויים הפורום ללמידה מקצועית במטה משרד החינוך, אשר יקבע את מדיניות-העל בנושא למידה מקצועית, ומועצת המורים, אשר תתווה את המדיניות באשר למסלולי הקריירה של מורים . שני גופים אלו יפעלו בהיזון חוזר ובשיתוף עם הפורומים המקומיים לניהול משולב בתיווך המחוזות . הפורומים ירכזו את האחריות לשני הרכיבים – ניהול הפיתוח המקצועי ובקרה עליו וכן תכנון מסלולי הקריירה של המורים והערכה של התקדמותם במסלול . לצורך מילוי תפקידם, הפורומים לניהול משולב יעמדו בקשר ישיר עם המנהלים והמורים בבית הספר ( המשולש התחתון ) , בקשר ליישום תוכניות הפיתוח המקצועי ובקשר לבנייה ולהערכה של קידום המורים במסלול הקריירה שלהם . תרשים 1 : מודל שעון החול - מבנה ארגוני לניהול משולב תרשים 1 פורום מטה פיתוח מקצועי מתווה מדיניות - פיתוח מקצועי מועצת המורים מתווה מדיניות - מישור ארצי מסלולי קריירה מישור מקומי מישור בית ספרי בתיווך המחוזות פורום ניהול משולב תכנון, ניהול ויישום - פיתוח מקצועי ומסלולי קריירה מורים מנהלים

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help