sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:108

108 משה יוסטמן דקן ביה"ס לכלכלה ומנהל עסקים במרכז האקדמי רופין ופרופסור אמריטוס במחלקה לכלכלה באוניברסיטת בן גוריון בנגב . בעבר כיהן בה כדקן הפקולטה למדעי הרוח והחברה . עמית בכיר במכון ון ליר בירושלים משנת 2007 ובעבר שימש מְרכֵּז תחום החברה האזרחית במכון . תחומי המחקר העיקריים שלו הם כלכלה פוליטית של חינוך, שוויון הזדמנויות ונגישות להשכלה, מבנה מערכת החינוך ומקורות המימון שלה, השפעת מערכת החינוך על המשק ומדידה בשדה החינוך . כמו כן חקר בהרחבה נושאים במדיניות תעשייתית-טכנולוגית ונושאים בפיתוח אזורי . בעל תואר שלישי בכלכלת עסקים מאוניברסיטת הרווארד, 1982 . תמי יחיאלי ראשת התוכנית ללימודי תואר שני, סגנית מנהל ומרצה בכירה בחוג למדעי הטבע במכללה ירושלים . מכהנת כיו"ר ועדת המיצ"ב ( מדדי יעילות וצמיחה בית ספרית ) במדע וטכנולוגיה לחטיבת הביניים . עסקה בהוראת המדעים בחטיבת ביניים ובהכשרת מורים להוראת מדעי הטבע במכללה ירושלים . תחומי העיסוק העיקריים שלה הם למידה משמעותית והוראה משמעותית של מושגים מדעיים, תפיסות שגויות במדע ופיתוח חשיבה יוצרת באמצעות מדע יום-יומי . בעלת תואר שלישי בהוראת המדעים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, 1997 . אדם לפסטיין פרופסור חבר במחלקה לחינוך באוניברסיטת בן גוריון בנגב, מקים ומוביל את המעבדה לחקר הפדגוגיה . המעבדה עוסקת בנושאי הוראה ולמידה, שיח ושיתוף פעולה בין צוותי מורים, יישום מדיניות חינוכית ותהליכי שיפור חינוכי . בעבר היה מרצה במכון לחינוך של אוניברסיטת לונדון, וניהל את "תוכנית קהילות החשיבה" במכון ברנקו-וייס בירושלים . מחקריו מתמקדים בקשרי הגומלין שבין מדיניות, בפדגוגיה ובאינטראקציה בכיתות הלימוד . בעל תואר שלישי בחינוך מקינגז קולג' לונדון, 2005 . ניר מיכאלי רקטור מכללת אורנים . כיהן כיו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך ושותף לייסוד מהלך "השקפה" ( מורים מובילים ) . בעבר שימש דקן פיתוח פדגוגי וראש החוג לחינוך במכללת סמינר הקיבוצים . כמו כן שימש סגן מנהל מכון כרם להכשרת מורים, מנהל יחידת "קהילות חשיבה" במכון ברנקו-וייס, מורה ומחנך בתיכון גבעת ברנר ומזכ"ל תנועת הנוער "המחנות העולים" . בוגר בית הספר מנדל למנהיגות חינוכית . תחומי המחקר העיקריים שלו הם מדיניות חינוך, פדגוגיה בלתי פורמלית והכשרת מורים . בעל תואר שלישי במדיניות חינוך מאוניברסיטת תל אביב, 2007 . ענת שושני פרופסור שושני היא חברת סגל בבית הספר לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי בהרצליה ומנהלת אקדמית של "מרכז מיטיב לחקר וליישום הפסיכולוגיה החיובית" . היא פיתחה והובילה התערבויות חינוכיות מבוססות פסיכולוגיה חיובית לקידום רווחה נפשית של מורים ותלמידים שהופעלו בקנה מידה נרחב במערכת החינוך . בשיתוף עמיתים ממכללת לוינסקי, פרופ' שושני מובילה בשנתיים האחרונות את מהלך "מורים מובילים" במחוז ירושלים ובמנהל ההתיישבותי . כמו כן, בשיתוף עם "קרן טראמפ" היא מובילה תוכניות לטיפוח תבנית חשיבה מתפתחת ומיצוי הפוטנציאל של תלמידים בלימודי המתמטיקה והפיזיקה . תחומי המחקר העיקריים שלה הם פסיכולוגיה חיובית, עמידוּת ילדים בסיכון, גורמי חוסן של ילדים בהתמודדות עם מצבי לחץ וטראומה וטיפוחן של חוזקות אופי בגילאי הילדות . פרופ' שושני היא פסיכולוגית קלינית מומחית ובעלת תואר שלישי בפסיכולוגיה מאוניברסיטת תל אביב, 2007 .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help