sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

ת ק צ י ר 12 המלצות הוועדה משקפות שישה עקרונות יסוד : 1 . חיזוק תרבות הלמידה המקצועית הבית ספרית . יצירת סדירויות בית ספריות שיקדמו תרבות של למידה מקצועית, יחברו ויזינו את מלאכת ההוראה ושיתוף הפעולה של מורים עם עמיתיהם בתחומים הדיסציפלינריים שלהם . חיזוק תרבות הלמידה המקצועית הבית ספרית יקדם גם רפלקציה והתמודדות עם בעיות פדגוגיות . 2 . הקמת גוף פרופסיונלי שיתווה את מסלולי הקריירה של המורים ויקבע את אבני הבוחן להתקדמותם . יש להקים גוף פרופסיונלי אוטונומי, מעין "מועצת מורים" הדומה לגופים קיימים במקצועות הפסיכולוגיה והעבודה הסוציאלית . גוף זה יקבע מסלולי קריירה של עובדי הוראה על פי אבני בוחן מפורשות ויפקח על מסלולים אלו . 3 . הגברת התיאום וההיזון החוזר בין הגורמים המנהלים את מערך הפיתוח המקצועי . עיקרון זה בא לידי ביטוי בשני מישורים . מישור אחד מתייחס להגברת התיאום וההיזון החוזר בין היחידות במשרד החינוך העוסקות בפיתוח תכנים ללמידה מקצועית של מורים, על ידי יצירת פורום מטה ללמידה מקצועית במשרד . מישור שני מתייחס להגברת התיאום וההיזון החוזר בין שלושה גורמים : ( א ) פורום המטה במשרד החינוך, שיהיה אחראי על קביעת מדיניות, עיצוב מסגרות וקיום בקרה והערכה ; ( ב ) גופים מקומיים הקרובים יותר לשטח – הנהלת המחוז, הרשות המקומית ומנהלי בתי ספר, אשר יהיו אחראים על יישום הלמידה המקצועית וניהולה בפועל ; ( ג ) הגוף הפרופסיונלי האוטונומי שיהיה אחראי להסדרת מסלול הקריירה של המורים . 4 . איגום משאבי הלמידה המקצועית . ריכוז שלל סוגים של למידה מקצועית ושל תוכֵני למידה מקצועית, בהם תכנים פדגוגיים גנריים או דיסציפלינריים, ושילובם יחד לסל אחד, לרבות המשאבים המושקעים כיום בגמול ההשתלמות . בסוגי למידה מקצועית נכללים קורסים, הדרכה אישית או מנטורינג, למידה אישית וצוותית בתוך המוסד ומחוצה לו, לימודי המשך אקדמיים ועוד . 5 . איזון בין צורכי המערכת לבין ההתפתחות האישית של כל מורה . שימוש גמיש בסל משאבי הלמידה המקצועית לאיזון בין צורכי המערכת ללימוד מקצועי, כפי שהם מוגדרים על ידי המטה והגופים המקומיים הקרובים יותר לשטח ( המחוז, הרשות המקומית ובית הספר ) , לבין שאיפותיו המקצועיות של המורה, יכולותיו ונסיבותיו . 6 . הגברת הבקרה וההערכה . קיום בקרה סדורה ויעילה על הלמידה המקצועית, הכוללת גם : ( א ) קביעת יעדים ברורים ; ( ב ) איסוף נתונים סדיר ובקרה שיטתית, הן על איכות הפעילויות של הלמידה המקצועית, הן על ההתפתחות המקצועית של כל מורה ; ( ג ) עריכה של מחקרי הערכה על רכיבי הלמידה המקצועית ככלי ללימוד ולשיפור הפעילות . על המגמות העולמיות והשינויים הנהוגים בארץ הרפורמות החינוכיות בעולם והמודלים שעוצבו במסגרתן בתחום הלמידה המקצועית של מורים הן מגוונות, אך בעלות מאפיינים משותפים . רפורמות אלו מדגישות בדרך כלל את החשיבות של תהליכי למידה ארוכי טווח, אשר מותאמים לצרכים הפרטניים של המורים . רפורמות אלו רואות את המורים כשותפים

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help