sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:39

39 פילנתרופיה, תשלומי הורים, תרומות הורים ושימוש עסקי במבני בתי ספר ) . זהו המידע החיוני ביותר החסר כדי להעריך את תשלומי ההורים בישראל לבתי ספר . בישראל אין כמעט חינוך פרטי במובן שבו הוא מתקיים במדינות שנסקרו . מנגד, יש פערים עצומים בין בתי ספר ציבוריים ממלכתיים לבין בתי ספר מעין ציבוריים – בבעלות פרטית או ציבורית . האחרונים זוכים בתקצוב ציבורי ומפוקחים אך מורשים לגבות תל”ן בהיקף של שכר לימוד . בזכות התל”ן הם מגדילים במידה רבה את תקציב התלמיד שמעביר משרד החינוך ( הכוונה לבתי ספר ייחודיים, בבעלות פרטית וציבורית כאחד ) . את בתי הספר האלה ניתן אולי להקביל לבתי ספר צ’ארטר בארצות הברית – שכדאי להעמיק את הבחינה שלהם . במדינות שנסקרו בדוח מוזכר תקצוב דיפרנציאלי משני סוגים : תמיכה בתלמידים בעלי צרכים מיוחדים, ותמיכה בתלמידים על רקע כלכלי וחברתי . יש הבדל גדול בין שני נושאי תקצוב אלה, תקצוב חינוך מיוחד והעדפה מתקנת על רקע כלכלי או תרבותי . בישראל נתוני התקציב הדיפרנציאלי אינם כוללים חינוך מיוחד, המתוקצב ברובו בנפרד . אולי ניתן להתייחס לתקציב השילוב במסגרת זו, אך בוודאי לא לתקציבם של כיתות ובתי ספר לחינוך מיוחד .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help