sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:36

36 לבסוף, מכלל הממצאים שנאספו בדוח עולה שלא ניתן להצביע על קשר ישר בין תשלומי הורים לבין טיב תנאי החינוך במדדים שנבדקו . מדינות מצליחות לספק שכר מורים גבוה, שעות לימוד רבות, שיעורי העשרה מגוונים, ארוחות צוהריים וכיתות שאינן צפופות גם ללא תשלומי הורים . על כן נראה כי תשלומי הורים אינם נובעים מאילוץ תקציבי של השלטון, אלא הם תוצר של מדיניות חברתית-כלכלית . כאמור בפתח הדוח, קיימים גם דגמי פעולה ובראשם הדגם הסקנדינבי, שבהם אין תשלומי הורים וכלל המימון מגיע ממקורות ציבוריים . הדבר מחזק את ההנחה שהסתמכות על תשלומי הורים בחינוך היא נורמה ולא כורח המציאות . קודם לכן הוזכרו שלוש סיבות לקיומם של תשלומי הורים : רצונם של הורים בעלי יכולת לשפר את איכות החינוך הניתן לילדיהם, רצונם של בתי הספר לספק איכות חינוך טובה יותר לקהילותיהם ורצונם של הורים להיות מעורבים בחינוך . כפי שהוצג בדוגמה של עמותות ההורים בארה”ב, ההורים נכונים לשלם כי הדבר מקנה להם מעמד במערכת היחסים מול הנהלות בתי הספר . בעקיפין, ככל שיש יותר תשלומי הורים, כך מעורבותם של ההורים גוברת על חשבון האוטונומיה המקצועית של המנהלים והמורים . תשלומי הורים הם פרי מדיניות חברתית : הם מבטאים את מידת המאמץ של המדינה להיאבק בכוחות השוק ובהפרטה . תוצר הלוואי שלהם הוא פגיעה בשוויון ההזדמנויות בחינוך ופגיעה במעמד המקצועי של מנהלי בתי הספר והמורים .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help