sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:34

34 לסייג את הקביעה בבדיקה ספציפית של היקף שירותי החינוך הניתנים “ללא תשלומי הורים” . בברלין, למשל, יום הלימודים מסתיים בשעה מוקדמת יחסית וההורים משלמים בעד הארכת יום הלימודים . ב . מציעות סיוע כספי להורים הנזקקים לכך : בכל המדינות יש מנגנונים של סיוע כספי להורים, על פי מפתחות שונים של הגדרת הנזקקוּת . בפולין נמצא שכל ההורים, ללא צורך בפנייה או בהוכחת צורך, מקבלים מענק לרכישת ציוד לבית הספר בתחילת כל שנת לימודים . ג . מחייבות את בתי הספר לשתף את כל התלמידים : בכל המדינות נדרשים בתי הספר לשתף את התלמידים לכל הפחות בפעילויות שהן חובה בתוכנית הלימודים, גם אם הוריהם לא שילמו בעבורן . ד . מעניקות לבתי הספר תקציב דיפרנציאלי : בתקציב זה נקבע בסיס אחיד לתלמיד, בהתאם לדרגת הכיתה, ועליו נקבעות תוספות בהתאם לצרכים המיוחדים של התלמידים . היקף הדיפרנציאליות אינו אחיד, והוא נקבע על פי המדיניות החברתית בכל מדינה . סעיפי התקצוב העודף דומים בכל המדינות, ובהם צרכים מיוחדים ( חינוך מיוחד ) , דירוג חברתי-כלכלי של המשפחה, תלמידים מהגרים, ילדים בסיכון ועוד . מקורות לחלק זה מבקר המדינה ( 2012 ) . דוח ביקורת שנתי 62 לשנת 2011 . תשלומי הורים במערכת החינוך . עמ' 575 - 627 .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help