sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:4

4 הנתונים נלקחו מתוך דוח Education at a Glance 2019 : OECD , על פי האופן שבו מוגדר כל מדד בדוח . מבנה הדוח בפרק הראשון של הדוח מובאים נתוני הרקע ומידע על תשלומי הורים בשש המדינות שנבחרו . בפרק השני מובא סיכום המידע על תשלומי ההורים מכל המדינות, לפי שאלות שהציגו מזמיני הדוח, כגון אילו תשלומי הורים יש, מי קובע את הסכומים ואת שיעורם . בסיכום הפרק מוצג ניתוח משווה בין המדינות בכוונה לבחון את הקשר בין נתוני הרקע של כל מדינה לבין היקף תשלומי ההורים הנהוגים בה . מההשוואה עולה שאין מתאם בין גובה תשלומי הורים לבין היקף החינוך שמקבלים תלמידים וטיבו . כלומר לא ניתן לומר שבזכות תשלומי הורים יש שיפור בחינוך הניתן בכל מדינה, במדדים שנבדקו . בפרק השלישי מוצגות המסקנות העולות מתוך הסקירה וההשוואה . הממצאים מצביעים על כך שתשלומי הורים אינם תוצר של צורך או של אילוץ תקציבי של השלטון, אלא פרי הכרעה של מדיניות חברתית-כלכלית . ההכרעות באשר לקיום תשלומי הורים ובאשר לגובהם מבטאות את המחויבות של המדינה לספק חינוך חינם לאזרחיה, ואת מידת המאמץ של המדינה להיאבק בכוחות השוק ובהפרטה . הסתמכות על תשלומי הורים עלולה לפגוע בשוויון ההזדמנויות בחינוך ולפגוע במעמד המקצועי של מנהלי בתי הספר והמורים .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help