sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 מידע נוסף על נגינה בבתי הספר בגרמניה לימודי נגינה נערכים על פי רוב בשעות אחר הצוהריים . הם אינם בגדר חובה, אלא מוגדרים כ"פעילות מחוץ לשעות בית הספר" . בתי הספר רואים ערך רב בקיום מקהלה, תזמורות והרכבים . ברוב המקרים בתי הספר פועלים בשיתוף פעולה עם ארגונים פרטיים ( קונסרבטוריונים ) ועם מורים פרטיים למוזיקה או עם הרכבים וקהילות מוזיקליות שפועלות ברשות המקומית . באנגליה שבעים אחוז מהילדים מנגנים על כלי נגינה ושני שליש מבתי הספר כוללים לימוד נגינה בכלי נגינה ( 2012 , ABRSM, 2014 ; Ofsted ) . שני מיליון ילדים ברחבי אנגליה זוכים למימון שיעורי נגינה ושירה באמצעות ארגונים הנקראים Music Services . את הארגונים הללו מנהלות הרשויות המקומיות, ולפיכך יש הבדלים בעלותם, בכמותם ובאיכותם של השיעורים באזורים השונים . כמו כן מוצעות מלגות לתלמידים בעלי כישרון מוזיקלי יוצא דופן ( 2018 AEC, ) . בשנת 2011 בוצעה רפורמה בתוכנית הלאומית לחינוך מוזיקלי באנגליה . הרפורמה העבירה את האחריות על חינוך מוזיקלי, ולימוד נגינה בפרט, למרכזים המוזיקליים שהוקמו ( 2011 , England Department for Education ) . בשנת 2013 הוחלט שכל אחד ממרכזי המוזיקה יבנה תוכנית לימודים מוזיקלית לבתי הספר בתחומו בתחילת כל שנה . על המרכזים לוודא שילדים בגילים 5 - 18 ינגנו על כלי מוזיקלי ( מלבד שירה ) במסגרת הרכב כיתתי, בשאיפה לשנה שלמה ומינימום סמסטר אחד, אחת לשבוע על אותו הכלי ( 2017 , Whittaker & Fautley ) . ברוב בתי הספר קיים הרכב חליליות או כלי מיתר . מרכזי המוזיקה מספקים גם שיעורים פרטיים לכ - 600 אלף תלמידים, ודיווחו ש - 30 אחוזים מהתלמידים ממשיכים לשנה הבאה ( England Department for Education, 2011 ) . בפינלנד שיעורי נגינה מתקיימים בבית הספר, כחלק מתוכנית הלימודים הבית ספרית, בהתאם לבחירת המורה המלמד . בכל כיתה למוזיקה יש כלי נגינה כמספר התלמידים, כגון חליליות, יוקללה, גיטרות וכלים עממיים . נוספים להם כלי נגינה של שיטת אורף ( Orff : כלי הקשה וקסילופונים ) , פסנתר וסט נגינה של מוזיקת פופ מודרנית ( בחלק מהכיתות ישנם גיטרה חשמלית, מערכת תופים ומיקרופונים ) . המורים למוזיקה מכוונים ליצירת חוויה של הנאה מההתנסות בנגינה ולא מתמקדים בהוראה עצמה . למשל, המורה נותן לתלמידים זמן להתאמן על השיר הנלמד . האימון נראה יותר כמו חקר כלים, והתלמידים חווים את הלמידה באופן שונה . סגנונות המוזיקה הנפוצים ביותר בכיתה הם פופ, ג'אז ומוזיקה עממית . התלמידים נחשפים בעיקר למוזיקה עכשווית ( 2015 , Juntunen ) . מקהלות בפינלנד הן ארגונים קהילתיים ללא מטרות רווח . בדרך כלל המקהלות בפינלנד הן רב גיליות, וכוללות ילדים בגילים 10 - 18 . המקהלות מסובסדות על ידי המועצות האזוריות, והתשלום בעד ההשתתפות הוא סמלי . בצפון קרוליינה וברוב ארה"ב נגינה בבתי הספר מושפעת מהתרבות המקומית, המדגישה את ההשתתפות בתזמורות, במקהלות ובהרכבים ( 2017 , Give a Note Foundation ) . תזמורות בית הספר קיימות ב - % 90 מחטיבות הביניים ובכמחצית מבתי הספר היסודיים . לימודי הכלי מתבצעים לרוב בהרכבים ולא בשיעורים פרטניים . הרכבים תזמורתיים : Orchestra – מתייחס בדרך כלל לתזמורת כלי קשת . Band – מתייחס לתזמורת כלי נשיפה שבה מחלקת כלי הקשה מובנית . על פי רוב כל השכבה לומדת יחד . התזמורות מחויבות להופיע מעל במה בפסטיבל solo and ensemble , המתקיים ברמת המחוז, ברמת המדינה וברמה הפדרלית . התלמידים אחראים לקנות או לשכור את הכלים, והתזמורות משתתפות בתחרויות ובמופעים ברחבי המדינה . ממידע שנמסר ממורה המלמדת בבית ספר יסודי בצפון קרוליינה, השונוּת בין בתי הספר גדולה, ומושפעת מהיכולות האישיות של המורה, מהנהלת בית הספר, ומתקציב בית הספר, שמחוז בית הספר ( School District ) והנפה ( County ) מקצים ללימודי המוזיקה . 2 2 המידע התקבל בפגישה אישית בין כותבת הדוח ומורה למוזיקה בפברואר 2019 .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help