sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:24

24 גֶנים ולא גן יחיד ; הורשה של גן יחיד עם פנוטיפ דומיננטי ורצסיבי ; קביעת זוויג באדם ; שונוּת גנטית באוכלוסיות ; תהליך הברירה הטבעית מוביל לאבולוציה ; העדויות לאבולוציה ; התפתחויות בביולוגיה המשפיעות על מיון [ מינים ] ; החשיבות של גידול סלקטיבי של צמחים ובעלי חיים בחקלאות ; ביוטכנולוגיה מודרנית ושימושיה, כולל היבטים פרקטיים ואתיים . A - level – תוכנֵי הלימוד 2 . 3 . 2 . 3 . במפרט התוכן עבור A - level במדעים מפורטות 5 מטרות למידה כלליות בלימודי המדעים ( העיוניים ) בשלב KS5 והתוכן הנדרש בכל אחד מתחומי הדעת ( ביולוגיה, כימיה, פיזיקה 18 ופסיכולוגיה ) . דוגמה למטרה כללית : התלמידים יְפַתחו ידע והבנה חיוניים בהיבטים שונים של תחום הלימוד, וילמדו כיצד הם קשורים זה לזה . תוכנֵי הלימוד – המיומנויות ותוכנֵי הלימוד המפורטים במסמך של מחלקת החינוך צריכים להוות % 60 מחומר הלימוד בלימודי המקצוע ברמת A - level . % 40 האחרים יכולים לכלול נושאים שונים בתחום הלימוד ונתונים לבחירה . נושאי הלימוד בביולוגיה מוצגים כרעיונות מרכזיים : 1 . רעיון מרכזי כללי : יצורים חיים, כולל צמחים, בע"ח ומיקרואורגניזמים, מקיימים אינטראקציות זה עם זה ועם גורמים שאינם חיים בסביבה . ניתן ללמוד על עולם החי ברמת האוכלוסייה, האורגניזם, התא והמולקולות . יש קווי דמיון בסיסיים אך גם הבדלים בין צמחים, בעלי חיים ומיקרואורגניזמים . 2 . מגוון ביולוגי : מקורות הדמיון והשוני בעולם החי ; מדידת מגוון ביולוגי בבית גידול או ברמה הגנטית ; סיווג ומיון מינים ; התאמות התנהגותיות, פיזיולוגיות ואנטומיות של אורגניזמים לסביבתם ; התאמה וברירה כגורמים עיקריים לאבולוציה וליצירת מגוון ביולוגי . 3 . חילוף חומרים והובלה : הצורך בחילוף חומרים סלקטיבי עם הסביבה ; התאמות של אורגניזמים לחילוף חומרים והובלתם ; העברה פסיבית ואקטיבית ; קרום התא . 4 . תאים : מבנה תא אאוקריוטי ופרוקריוטי ; ארגון תאים ברקמות ; מחזור התא ; מיטוזה ומיוזה . 5 . מולקולות ביולוגיות : החשיבות והתפקיד של פחמימות, חלבונים, שומנים, חומצות גרעין, יונים אנאורגניים ומים ; רצף ה - DNA וקביעתו את מבנה החלבונים ; אנזימים ותפקודם ; ATP . 6 . מערכות אקולוגיות : מעברי אנרגיה בין רמות טרופיות ומדידתם ; מיקרואורגניזמים וחשיבותם למערכות אקולוגיות ; מעקובת ( סוקצסיה ) ; שיווי משקל דינמי של אוכלוסיות ; השפעת האדם על המאזן האקולוגי ; שמירה על קיימוּת על ידי ניהול הקונפליקט בין צורכי האדם ובין שימור סביבתי וביולוגי . 7 . מערכות בקרה : הומאוסטזיס ; משוב שלילי וחיובי ; גירוי פנימי וחיצוני המוביל לתגובה ; בקרת הגנום ע"י כמה גורמים ; בקרה כימית או חשמלית . 8 . גנטיקה ואבולוציה : מעבר מידע תורשתי מדור לדור המוביל להמשכיות מינים או ליצירת שונוּת בתוך מינים ויצירת מינים חדשים ; בידוד רבייתי עשוי להביא ליצירת מינים חדשים ; פרויקטים לריצוף גנומים ; טכנולוגיות גֶנים למחקר, תעשייה ורפואה . 9 . אנרגיה בתהליכים ביולוגיים : נשימה תאית ; גליקוליזה ; שרשרת מעבר אלקטרונים ; פוטוסינתזה . . 2014 GCE AS and A level subject content for biology, chemistry, physics and psychology April 18

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help