sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 רמה 1 – לבצע ניו זילנד חקר מעשי בהקשר ביולוגי, על פי הוראות חקר מובנה רמה 2 – לבצע חקר מעשי בהקשר ביולוגי, בפיקוח רמה 3 – לבצע חקר מעשי בהקשר ביולוגי, בהנחיה הערכה פנימית ענף "מהות המדע" מעשית כחלק מרכזי בתוכנית הלימודים במדעים 8 תחום "תקשורת במדע", חלק מענף "מהות המדע" "מיומנויות חקר" סינגפור היא אחת משלוש הפרקטיקות המדעיות הנכללות בתוכנית הלימודים . בקורס H2 התלמידים נדרשים לבצע ניסויים מעשיים הערכה חיצונית מעשית ( % 20 מהציון ) בקורס H2 "מהות המדע" היא אחת משלוש הפרקטיקות המדעיות הנכללות בתוכנית הלימודים התייחסות מסוימת במסגרת "מהות המדע" בת"ל מפורטות סקוטלנד מיומנויות חקר כלליות ושיטות מדעיות ספציפיות ( בכל אחת מרמות הלימוד ) הערכה חיצונית – משימה מעשית הכוללת תכנון ניסוי וביצועו, וכן כתיבת דוח . מהווה % 20 מהציון הסופי לא מופיעה התייחסות ספציפית לא מופיעה בת"ל התייחסות ספציפית בת"ל בכל קורס התלמידים פינלנד נדרשים לבצע פרויקט חקר / ניסוי מיומנויות חקר כלליות מפורטות בת"ל הערכה פנימית עיונית ומעשית הערכה חיצונית עיונית ( בחינת בגרות ) לא מופיעה התייחסות ספציפית לא מופיעה בת"ל התייחסות ספציפית בת"ל קנדה – קולומביה הבריטית מיומנויות חקר כלליות מפורטות בתוכנית הלימודים . דוגמאות לשאלות ופעילויות חקר מפורטות בת"ל התייחסות מסוימת הערכה פנימית למהות המדע בקורס Science for Citizens 11 לא מופיעה התייחסות ספציפית בת"ל . Instructional Strategies for CA NGSS Teaching and Learning in Twenty - First Century 8 מהשוואת הפרקטיקות המדעיות והמיומנויות בתשע המדינות שנסקרו עולה כי בכל תוכניות הלימודים מפורטות מיומנויות חקר כלליות הנדרשות מהתלמידים . כמו כן, בכל המדינות נדרשים התלמידים לבצע ניסויים מעשיים במקום פרויקט חקר או בנוסף לו ; היקף פרויקט החקר וטיבו משתנים בין תוכניות הלימוד . בהקשר זה כדאי להתעכב על נושא החקר וסיווגו לפי מידת הפתיחות ( openness ) שלו : חקר מובנה ( ע"פ הוראות ) , חקר מונחה וחקר פתוח ( 2012 Sadeh and Zion, ) . הדוח מצביע על רמות שונות של פתיחות והנחיה במדינות שונות . למשל, בניו זילנד יש שלוש רמות חקר הנקבעות לפי רמות ההעמקה של הלמידה : חקר מובנה ברמה ,1 חקר בפיקוח ברמה 2 וחקר מונחה ברמה 3 . בסינגפור ובסקוטלנד ניתן למצוא גם חקר מובנה על פי הוראות וגם חקר פתוח יותר, שבו התלמידים נדרשים לתכנן בעצמם ניסוי ולבצעו . באנגליה החקר מובנה יותר והתלמידים נדרשים לבצע 12 ניסויים מוגדרים מראש . לעומת זאת, התלמידים בפינלנד מתנסים בחקר פתוח ( לא ניסויי בהכרח ) בכל אחד מהקורסים הנלמדים, ובאוסטרליה הם מבצעים פרויקט חקר פתוח מקיף לסיכום כל שתי יחידות לימוד . מבחינת הערכה, בשבע מהמדינות שנסקרו, הציון לחלק המעשי בלימודי הביולוגיה נקבע בהערכה פנימית בית ספרית . רק בסקוטלנד ובסינגפור מתקיימת הערכה חיצונית מעשית לחלק המעשי, בדומה לישראל .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help