sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:26

26 ועוסקת בשיתופי פעולה בין מורים מבתי ספר שונים לקידום הבנת הנקרא, באמצעות פעילות שבה משתתפים כל המורים והתלמידים בבית הספר . בתי ספר מקצים בכל שנה שכבה אחרת לתוכנית, ושני מורים מבית ספר אחד משתפים פעולה עם מורים שנבחרו בבתי ספר אחרים . התוכנית מעודדת מורים המשתתפים בתוכנית להצטרף לצוות המוביל בבית הספר ולהפיץ את אסטרטגיות ההוראה הנלמדות לכיתות אחרות בבית הספר, על מנת להבטיח את הטמעת התוכנית בו . בתוכנית מרחב וירטואלי המקשר בין גורם מנחה וגורם מונחה באמצעות גיליון אינטרנטי ( Activity Sheet ) . התוכנית מקיימת גם שלושה מפגשים של סדנאות פנים - אל - פנים במהלך השנה . התמיכה במורים מכוונת לדרכי יישום התוכנית בכיתתם והתאמתה לצרכים ולמאפיינים הייחודיים לבית הספר . צוות המחקר, בשיתוף המורים בבתי הספר, מלווה את התוכנית בהערכה ובתיעוד של רמת הישגי התלמידים בתחום הבנת הנקרא . המורים מקבלים את הממצאים ומתאימים את המשך פעילות התוכנית על בסיס המידע שהתקבל . ניתן להסיק כי אחד המנגנונים המשמעותיים להשגת תוצאות בתחומים החינוכיים והחברתיים במסגרת שיתופי פעולה בין בתי ספר הוא פיתוח מקצועי של הצוות החינוכי ( 2019 , . Connolly et al ) . פיתוח מקצועי משותף עשוי לחזק מיומנויות הוראה בקרב מורים ולתת בידיהם כלים להתמודדות עם קשיים בהוראה ועם תחושת הבדידות, ובכך גם להשפיע על רמת ההישגים של תלמידיהם . מקורות נבחרים ( רשימת המקורות המלאה מופיעה בסוף הדוח ) שכטר ח’ וחביב א’ ( 2013 ) . רשתות בתי ספר : מרעיון למעשה . עיונים במינהל ובארגון החינוך, 33 , 237 - 260 סקירה המציגה את התפתחותן של רשתות של בתי ספר, מאפייניהן, היתרונות שבעבודתן והקשיים שבהם הן נתקלות . הסקירה מציגה גם שתי דוגמאות של רשתות מורים כאמצעי לפיתוח מקצועי וכלי שמטרתו לתת מענה לשינויים המתחוללים בבתי הספר בארצות הברית ובהולנד . Atkinson, M . , Springate, I . , Johnson, F . , & Halsey, K . ( 2007 ) . Inter - school collaboration : A literature review . Berkshire : National Foundation for Educational Research . סקירה הבוחנת אפשרות לשיתופי פעולה בין בתי ספר מזרמים דתיים שונים בצפון אירלנד . הסקירה מציגה מודלים וגישות שונות שיושמו על ידי בתי ספר ומצביעה על האסטרטגיות האפקטיביות במיוחד . Chapman, C . , Muijs, D . , Sammons, P . , Armstrong, P . , & Collins, A . ( 2009 a ) . The impact of federations on student outcomes . NCSL . הפרסום עוסק בבחינת ההשפעה של התאגדות קבוצות בתי ספר על רמת הישגי התלמידים ועל פיתוח מנהיגות . נערכה השוואה בין 122 בתי ספר פדרליים שבהם התקיימו שיתופי פעולה ובין 264 בתי ספר שבהם לא היו שיתופי פעולה ( יסודיים ועל-יסודיים ) . במחקר נמצא כי הצטרפות לשותפות השפיעה על הישגי התלמידים . אין הבדלים בהשפעה בין סביבות סוציו-דמוגרפיות שונות או מגדרים . החוקרים פרסמו שני מחקרי המשך .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help