sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:35

35 נספחים חוות דעת מקצועיות חשיבות הנושא : הנושא חשוב מאוד וטוב שנסקר לצורכי משרד החינוך . הכיוון של שיתופי פעולה בין בתי ספר הולך וצובר תאוצה בעולם, וטוב שישראל תהיה שותפה בו . סוגיות בהטמעה בסביבות לימוד ישראליות : חשוב לדון ולסקור שותפויות בין בתי ספר מרקע דתי שונה וגם על רקע מתיחות וסכסוך, כפי שנעשה בדוח . אלו נקודות חשובות לדיון בעיקר בחברה הישראלית, הבנויה משבטים ותתי-שבטים, ואשר נוכחת בה בצורה משמעותית המתיחות הישראלית-פלסטינית . בישראל אין דוגמאות רבות לבתי ספר המייצרים שותפות או לימוד משותף על רקע הסכסוך . בהקשר לכך מעניין לציין כי באופן היסטורי התפתחה בצפון אירלנד תנועה של בתי ספר משותפים דו-לאומיים, אך בתי הספר הללו הם כיום רק כ - % 6 מבתי הספר במדינה . רוב ההורים ממשיכים לבחור בבתי ספר נפרדים כאמצעי להנחלת הערכים הקהילתיים שלהם לילדיהם . בפועל יוצרת ההפרדה ניכור ואף פחד ועוינות – ולכך לימוד משותף בא לתת מענה : גישה שמכבדת את הרצון לשמירה על זהות נפרדת בחינוך הילדים, ועם זאת מייצרת חיבור רב-ממדי, עמוק ורב-שנים בין קבוצות . הצעות להרחבה ודגשים : א השלכות של שיתופי הפעולה : סקירת הנושא טובה מאוד למקבלי החלטות להבנת חשיבות הנושא, אך אם אכן יאומץ יש להרחיב על התהליך, השותפים בדרך, הקשיים והתרבות הרצויה לתהליך . ראוי להרחיב בהמשך על האופן שבו יכולה להשפיע שותפות בין בתי ספר על הישגי תלמידים . זוהי סוגיה מהותית וחשובה, אשר יכולה להשפיע על ההחלטה הראשונית לשתף פעולה . הדוח נוגע בנושא, אך כדאי לספק עוד מידע ולהרחיב . יש לבחון אם יש נתונים שמגבים עלייה בהישגים בעקבות שותפות בין בתי ספר, אילו הישגים השתפרו וכיצד התבצעה המדידה . אם אכן יימצאו סימוכין לעלייה בהישגי תלמידים כתוצאה של שותפות, יש לחלקם במידת האפשר להישגים בתחומי דעת, הישגים בתחום המיומנויות ( לכך אכן יש התייחסות בדוח ) והישגים בתחום החוויה הלימודית . ב גורמים מסייעים ומעכבים : הסקירה טובה ומדגישה את היתרונות, אבל צריך להרחיב על הגורמים המסייעים והמעכבים – כיצד עוברים משלב לשלב בהתפתחות קהילות הלמידה בין בתי ספר ? כיצד יש לרתום את המפקחים לעבודה רשתית כזו ? ג הגדרת שותפות אידיאלית בין התלמידים : ספרות המחקר מצביעה על כך כי שותפות חינוכית מיטבית נתפסת כשותפות שמחזקת את הזהויות השונות בד בבד עם קבלת הזהות “האחרת” . זו נקודה שיש להדגיש, ויש להרחיב על המסלול המטפח שותפות שבה זהויות מפותחות זו לצד זו .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help