sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:16

16 פדגוגית, שכללה פעילות של פיתוח ומחקר פעולה ( D & R ) של פרויקטים עבור מובילים פדגוגיים ומורים, במסגרת קבוצות אזוריות קטנות . The National College for Teaching NCTL ( & Leadership ) מלווים ומנחים את התוכנית, וגם מבצעים הערכה מלווה לפרויקט ( 2015 , . Rea et al ) . יוזמה נוספת במסגרת זו היא יצירת נקודות מוקד ( hubs ) ברחבי המדינה, על מנת לעודד את המנהיגות החינוכית לטפח מורים למתמטיקה ולהתאימם לצורכי בית ספרם . פורום זה מאפשר לאגם ידע ומומחיות מקצועית בתחום המתמטיקה ולרתום אותם לקידום ההישגים בבתי הספר, באמצעות הפצה של best practice ( שיטות עבודה מוצלחות במיוחד ) בין בתי ספר . ההשקעה המסיבית של הממשל בבריטניה בעידוד שיתופי פעולה בין בתי ספר, לצד הרחבת האוטונומיה והאחריותיות של בתי הספר, מלוות בדיון ציבורי על התרומה של צעדים אלו לשיפור מערכת החינוך . יש הרואים בגיבוש אסטרטגיה מתאימה של שותפות בין בתי ספר כאחד האמצעים היעילים להתמודדות עם אתגרי מערכת החינוך הנוכחית . אסטרטגיה כזו מאופיינת באחריות לתוצאות ברמת התלמידים וביצירת תוכנית משותפת לסיוע לבתי הספר, התואמת את הצרכים הייחודים של כל אחד מהשותפים . השותפות מאפשרת איגום משאבים משותפים, פיתוח מקצועי והרחבת המומחיות של הצוותים בבית הספר, בניית יכולות משותפות לשיפור איכות הפדגוגיה ואיסוף מידע שיטתי על הישגי התלמידים וניתוחו לצורך קידום התלמידים . כל אלו, בהובלת הנהגה איכותית ושוויונית, עשויים להוות כלי משמעותי העומד לרשות המנהיגות בבית הספר להשגת מטרותיה ( 2015 Keddie, ) . 3 1 השותפות כאמצעי להפחתת מתיחות חברתית וקידום אינטגרציה חברתית בצפון אירלנד, מערכת החינוך ריכוזית וכוללת בתי ספר פרוטסטנטיים וקתוליים ומעט בתי ספר אינטגרטיביים . רובם פועלים לפי המודל של חינוך משותף, Shared Education 5 היוזמה לשיתוף בין בתי ספר החלה בשלב ניסיוני בשנת 2007 באוניברסיטת ( Program ) SEP . בלפסט ואומצה על ידי הממשלה כאחד מכלי המדיניות לקידום לכידות חברתית ושיפור הלמידה, בתום קונפליקט לאומי-דתי בן מאות שנים ולנוכח מערכות חינוך נפרדות . מתוך רצון להביא לפיוס הוחלט להשקיע מאות מיליוני לירות שטרלינג ביוזמה החל ב - ,2011 וזאת לאחר ניסיונות קודמים של מפגשים חד-פעמיים בין קבוצות, בניית תוכנית לימודים וספרי לימוד משותפים ובתי ספר אינטגרטיביים, שצלחו פחות ( ; 2017 Duffy & Gallagher, Gallagher, 2016 ; Hughes, Lolliot, Hewstone, Schmid, & Carlisle, 2012 ) . נקודת המוצא של התוכנית היא שהמפגש מהווה הזדמנות להעמיק את הבנת הזהות הנפרדת של כל תלמיד ולהכיר זהויות אחרות . הלימוד המשותף נועד לתת מענה לתחושות הניכור, הפחד והעוינות בין הקבוצות ולחזק גישה מכבדת וחיבור רב-ממדי, עמוק ורב-שנים ביניהן ( 2018 Education and Training Inspecturate, ) . המימון הממשלתי לתוכנית SEP כולל עלויות של הכשרת מורים, הסעות תלמידים ובניית קמפוסים משותפים בעלי חללים נפרדים לכל אחד מבתי הספר וחלל משותף . אחד האתגרים הוא שימור הזהות של כל אחד מהשותפים גם בשיעורים בעלי אופי אתני-קבוצתי, כמו היסטוריה ואזרחות . 5 במקרה של אירלנד מוצגת בהרחבה תוכנית SEP היות שממשלת אירלנד בחרה להשקיע בה בהיקף גדול ולאורך שנים .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help